آغازمذاکرات جدید نفتی ایران-کانادا، ایران هاب نفت خاورمیانه می گردد

به گزارش لیسو، رضا خیامیان در تبادل نظر با مهر با اشاره به شروع مذاکرات جدید سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با انجمن های نفتی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، گفت: تاکنون تفاهم نامه ای بین انجمن سازندگان نفت ایران و ایتالیا امضا شده است.

آغازمذاکرات جدید نفتی ایران-کانادا، ایران هاب نفت خاورمیانه می گردد

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اعلام اینکه در انجمن سازندگان نفت ایتالیا شرکت هایی همچون انی و سایپم عضویت دارند، توضیح داد: با توافقی که با انجمن سازندگان ایتالیایی ها صورت گرفته است، به زودی هیاتی از این کشور به تهران سفر می نماید.

این مقام مسئول در تشریح مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه نفتی بین سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و ایتالیا، گفت: انتقال دانش و تکنولوژی، راه اندازی خطوط فراوری ساخت تجهیزات پیشرفته صنعتی و جذب سرمایه گذاری از مهمترین اهداف امای تفاهم نامه و توافق با طرف ایتالیایی است.

خیامیان با تاکید بر اینکه با امضای این تفاهم نامه سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و ایتالیا می توانند در اجرای طرح های توسعه ای بخش بالادستی صنعت نفت و گاز ایران و حتی صنایع پتروشیمی همکاری و حتی پروژه های مشترک اجرا نمایند، اعلام کرد: سازندگان ایرانی قصد دارند از فرصت لغو تحریم ها و فضای برجام به منظور ارتقای دانش، استاندارد و کیفیت کالا و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز استفاده نمایند.

وی همچنین از انجام گفتگوهایی بین سازندگان نفتی ایران و کانادا اطلاع داد و اضافه نمود: علاوه بر کانادا تاکنون گفتگوهایی بین سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان هم صورت گرفته است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با یادآوری اینکه در مذاکرات صورت گرفته شرکت ها و انجمن های اروپایی و آمریکای شمالی حتی برای تامین کالا و تجهیزات مورد استفاده در کشورهای نفت خیز منطقه خاورمیانه همچون عراق هم پیشنهادهایی را مطرح نموده اند، اعلام کرد: با توجه به وجود زیرساخت های صنعتی موجود در سطح صنعت نفت، ایران می تواند به هاب جدید نفتی در زمینه فراوری و عرضه انواع تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز با مشارکت شرکت های خارجی تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 363

به "آغازمذاکرات جدید نفتی ایران-کانادا، ایران هاب نفت خاورمیانه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغازمذاکرات جدید نفتی ایران-کانادا، ایران هاب نفت خاورمیانه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید