آمار مرگ ناشی از کرونا در روسیه رکورد زد

به گزارش لیسو، ویروس کرونا در روسیه هر روز جان شماری از انسانها را می گیرد که در هفته های اخیر این آمار چند بار رکورد زده است و دولت روسیه برای مقابله با آن و کاهش پیامدهای کرونا تدابیر جدید اتخاذ می نماید.

آمار مرگ ناشی از کرونا در روسیه رکورد زد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ستاد مبارزه با کرونا در روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام نمود که در شبانه روز اخیر 332 نفر بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار افرادی که بر اثر کرونا در روسیه جان سپرده اند به 28 هزار و 473 نفر رسید.

در روسیه ، روز گذشته 18 هزار 648 نفر به کرونا مبتلا شدند و تعداد مبتلایان در مجموع به یک میلیون و 673 هزار و 686 نفر رسیده است.

بیشترین آمار مرگ بر اثر کرونا در روسیه روز آدینه 30 اکتبر گزارش شد که بر اساس اطلاعات ستاد مبارزه با کرونا در روسیه 355 نفر جان خود را ازدست دادند که بالاترین رقم از ماه مارس گذشته و شروع شیوع همه گیر کرونا در این کشور بوده است.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با کرونا تحت نظارت دولت روسیه، وضع کنونی شیوع کرونا در کشورش را بسیار سخت خواند و در هفته های اخیر با افزایش میزان شیوع بیماری کرونا، روزانه بطور متوسط 18 هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.

وی گفت که هدف اصلی در شرایط کنونی، مدیریت حجم خدمات پزشکی برای درمان افراد مبتلا به بیماری کرونا در روسیه است و مجموعه تدابیری برای این منظور بکار گرفته شده است.

میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه هم در این نشست از سران مناطق روسیه خواست تا در خصوص مسائل مربوط به مبارزه با کرونا سکوت نکنند و وعده داد هر منطقه ای در روسیه که با کمبود امکانات در امر مبارزه با این ویروس روبرو گردد، از یاری های دولت روسیه برخوردار گردد.

وی از جمله این یاری ها به اعزام گروه های پزشکی برای یاری به مناطق روسیه و تخصیص تخت های بیمارستانی بیشتر برای درمان بیماران کرونایی مطرح نمود.

در همین حال به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دولت این کشور پنج میلیارد روبل (حدود 60 میلیون دلار) برای یاری به مناطق روسیه در مبارزه با کرونا اختصاص داد.

این مبلغ برای تامین هزینه خدمات خودروهای فوریت های پزشکی، خرید وسایل دفاع شخصی در برابر کرونا از قبیل ماسک و دستکش و بهبودی وضع فنی و مادی بیمارستانها و خرید تست تشخیص کرونا صرف خواهد شد.

پوتین همچنین اعلام کرد که در زمان حاضر سخن گفتن از شروع موج جدید کرونا در روسیه زودهنگام است زیرا هنوز آمار کرونا در شماری از مناطق روسیه پایین است.

رئیس جمهوری روسیه امکان قرنطینه کرونایی در این کشور در شرایط کنونی را رد کرد و در همین حال از مقامهای روس خواست تا به مبارزه با کرونا و اتخاذ تدابیر برای این منظور توجه بیشتری داشته باشند.

به گفته پوتین سخن گفتن از شروع موج جدید کرونا در روسیه زودهنگام است زیرا در بسیاری از مناطق میزان بیماری کرونا و تعداد افراد مبتلا شده یا مرگ بر اثر آن پایین است.

رئیس جمهوری روسیه امکان اعلام قرنطینه در روسیه در شرایط کنونی را رد و بر ادامه فعالیت مراکز تجاری با رعایت تدابیر پیشگیرانه تاکید نمود.

در همین حال در روسیه تدابیر جدید برای مقابله با کرونا به اجرا گذاشته است که استفاده اجباری از دستکش در تمام ایستگاه ها و قطارهای مسکو از آن جمله است.

هفته گذشته استفاده از ماسک طبی در متروی مسکو الزامی شده بود و در صورت تخلف افراد از استفاده از ماسک و دستکش، 5 هزار روبل (حدود 90 دلار) جریمه می شوند.

فعالیت رستوران ها و کلوب های شبانه در مسکو هم تحت کنترل شدید قرار گرفته است و این مراکز عمومی اجازه فعالیت پس از ساعت 11 شب را ندارند.

در مسکو نیز تردد افراد سالخورده بالای سن 65 سال و افراد دارای بیماریهای مزمن محدود شده است و این طبقه سنی از مردم اجازه استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی را ندارند و فقط اجازه رفتن به فروشگاه های نزدیک خانه خود را دارند.

دولت روسیه امیدوار است با اعمال تدابیر جدید بیماری کرونا را مهار کند و در صورتی که این تدابیر ثمربخش نباشند تدابیر سخت تر اعمال خواهد شد و احتمال اعمال دوباره سیستم کسب مجوز برای تردد در اماکن عمومی در مسکو و جلوگیری از تجمع های تفریحی در خیابان ها و برگزاری مجالس جشن وجود دارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1267

به "آمار مرگ ناشی از کرونا در روسیه رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مرگ ناشی از کرونا در روسیه رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید