استانداردسازی امکانات و رفتارها در آتش نشانی اولویت باشد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در دیدار با آتش نشانان که در محل استانداری قزوین برگزار گردید، اظهار کرد: هر چقدر از ابزار مدرن استفاده می کنیم، حوادث هم پیچیده می گردد امروز خودرو کارخانه، منزل و مراتع در معرض تهدید است و باید هوشیاری ها بیشتر گردد.

استانداردسازی امکانات و رفتارها در آتش نشانی اولویت باشد

وی اضافه نمود: کار شما آتش نشانان هم فنی و در عین حال یک حرکت انسانی است، برای نجات جان یک انسان در حادثه باید تخصص لازم را هم داشته باشید.

استاندار قزوین اعلام کرد: هر کسی نمی تواند وارد این حرفه گردد و ارباب رجوع شما همه آسیب دیده هستند و به روح و روان و جسم آتش نشانان آسیب زیادی وارد می گردد که جبران پذیر نیست.

زاهدی یادآور شد: شهرداری ها خدمات ویژه ای به مردم می دهند که اولویت، آتش نشانی هاست، مسئله ایمنی در همه جا مهم است باید تجهیزات و نیروی لازم تامین گردد حتی در شهرسازی ها به نکات ایمنی توجه گردد تا حوادث کمتر گردد.

وی با بیان اینکه باید در طراحی ساخت خودرو و شهرسازی ها پیش بینی لازم برای پیشگیری از حوادث صورت گیرد، گفت: در کنار آموزش آتش نشانان باید به آموزش همگانی توجه جدی کنیم تا خود مردم در کاهش حوادث دخالت نمایند تا ما این همه هزینه متحمل نشویم.

استاندار قزوین اضافه نمود: هم آموزش استفاده از ابزار و هم پیشگیری از حوادث در میان مردم اهمیت دارد، همکاری با آتش نشانان و ماموران و دخالت غیر فنی باید در اموزشها مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی با بیان اینکه از امروز باید به فکر تامین نیروهای جایگزین آتش نشانان باشید، یادآور شد: باید برای محدوده های خارج از شهر تدبیر گردد تا از ایستگاههای اتش نشان داخل شهرها کمتر استفاده گردد برای بیمه حوادث و مسئولیت ماموران اتش نشانی اقدام خواهیم کرد.

استاندار قزوین در انتها از همکاری خانواده های شکیبا آتش نشانان تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 63

به "استانداردسازی امکانات و رفتارها در آتش نشانی اولویت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداردسازی امکانات و رفتارها در آتش نشانی اولویت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید