اعتراض شدید روسیه به بازپرسی از نماینده دوما در آمریکا

به گزارش لیسو، وزارت امور خارجه روسیه اعتراض شدید این کشور به بازداشت و بازپرسی از یک نماینده دومای دولتی توسط ماموران اف. بی.آی در فرودگاه شهر نیویورک را اعلام کرده و این برخورد را اقدام خصمانه دیگری از سوی آمریکا ارزیابی کرد.

اعتراض شدید روسیه به بازپرسی از نماینده دوما در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شده، گفت که مقامات مسکو به شدت نسبت به دولت ایالات متحده در رابطه با بازداشت و بازپرسی از اینگا یوماشوآ کننده دومای دولتی روسیه اعتراض کرده و این برخورد را اقدام خصمانه دیگری از سوی مقامات واشنگتن ارزیابی می کنند.

در این بیانیه آمده است: ما اعتراض شدید خود در رابطه با اقدام دولت آمریکا در برخورد با یک کننده دولتی روسیه که روز گذشته در فرودگاه شهر نیویورک توسط ماموران اف. بی.آی بازداشت و مورد بازپرسی قرار گرفت، را اعلام می کنیم. این یکی دیگر از اقدامات خصمانه مقامات واشنگتن علیه روسیه و کنندگان رسمی این کشور است که آشکارا با هدف ادامه تیرگی هر چه بیشتر روابط روسیه و آمریکا اجرا شده است.

مقامات دیپلماتیک روسیه یادآور شدند: متاسفانه تلاش برای بهبود گفت وگوهای سازنده بین دو کشور با مقاومت شدید برخی نیروهای سیاسی تعیین در ایالات متحده روبرو می شود و این سئوال را پیش می آورد که آیا دولت آمریکا به رغم اظهارات علنی، برای عادی سازی گفت وگوها تلاشی نمی کنند یا قدرت کنترل سرویس های امنیتی آمریکا را ندارند؟

وزارت خارجه روسیه همچنین از دولت آمریکا خواست تا درباره عواقب چنین اقدامات غیرسازنده ای بیاندیشد. در این بیانیه یادآوری شده، مقامات مسکو به شدت از اتفاق رخ داده خشمگین هستند. کسانی که چنین تصمیماتی را در واشنگتن می گیرند باید به این مسئله فکر کنند که افزایش تنش در روابط با روسیه به کجا خواهد انجامید، چرا که ادامه چنین سیاستی، خطرناک و بسیار کوته بینانه است.

پیش از این سفارت روسیه گفت که خانم اینگا یوماشوآ کننده دومای دولتی این کشور که برای شرکت در اجلاس گفت وگوی فورت راس به آمریکا آمده بود، در فرودگاه شهر نیویورک، توسط ماموران اف. بی.آی بازداشت شده و در اتاق جداگانه ای به مدت یک ساعت مورد بازپرسی قرار گرفت، کلیه مدارکش از او گرفته شد. سپس به این کننده دوما پیشنهاد شد تا گفت وگوها به صورت غیررسمی در کافه تریای فرودگاه ادامه پیدا کند.

سفارت روسیه در واشنگتن یادداشت اعتراضی به وزارت امور خارجه ایالات متحده فرستاده و خواستار توضیح درباره این برخورد شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 456

به "اعتراض شدید روسیه به بازپرسی از نماینده دوما در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض شدید روسیه به بازپرسی از نماینده دوما در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید