انتقاد کانادا از ایالات متحده برای ممنوعیت صادرات ماسک

به گزارش لیسو، کانادا از ممنوعیت صادرات ماسک شرکت 3M ایالات متحده با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور انتقاد کرد.

انتقاد کانادا از ایالات متحده برای ممنوعیت صادرات ماسک

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

مقامات کانادایی از دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به منظور ممانعت از صادرات ماسک تنفسی N95 شرکت 3M به کانادا برای استفاده پزشکان و پرستاران انتقاد کردند. پیش بینی می گردد کروناویروس در پرجمعیت ترین مناطق این کشور بیشتر گسترش یابد.

مقامات نهاد بهداشتی ایالت انتاریو کانادا با ادامه اقدامات فعلی جهت مبارزه با کرونا پیش بینی نموده اند که تا سرانجام ماه 80 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و یک هزار و 600 کشته خواهند داشت. آن ها از مردم خواسته اند که در خانه بمانند و رفت وآمدهای خود را به حداقل برسانند.

ایالت انتاریو تا به امروز 3 هزار و 255 مورد مبتلا تأیید شده و 67 مورد مرگ را گزارش نموده است.

ترامپ پس از استناد به قانون فراوریات دفاعی در توئیتر خود به تندی از شرکت های این حوزه انتقاد و شرکت 3M را ملزم به فراوری ماسک تنفسی N95 کرد. ایالات متحده با کمبود ماسک های N95 که برای محافظت از کرونا برای متخصصان مراقبت های ویژه ضروری هستند، روبرو است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در این خصوص گفته است که جلوگیری از صادرات تجهیزات پزشکی و محافظتی یک اشتباه است.

وی هم چنین گفت که چنین حرکتی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و اعلام نمود که متخصصان بهداشت و درمان کانادایی هر روز برای یاری به ایالت دیترویت اعزام می شوند. در اوایل این ماه کانادا و ایالات متحده مرزهای مشترک خود را بسته بودند.

کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا در پاسخ به این سؤال که آیا کانادا در صورت ادامه لغو صادرات آمریکا اقدامی تلافی جویانه خواهد نمود، گفت: ما برای دفاع از منافع ملی کانادا هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

بر اساس آخرین آمارها شمار قربانیان کرونا در کانادا به 208 تن افزایش یافته و موارد مبتلا به این ویروس به 12 هزار و 375 تن رسیده است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 967

به "انتقاد کانادا از ایالات متحده برای ممنوعیت صادرات ماسک" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتقاد کانادا از ایالات متحده برای ممنوعیت صادرات ماسک" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کانادا از ایالات متحده برای ممنوعیت صادرات ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید