اوضاع نگران کننده تیراندازان در راستا کسب سهمیه المپیک، روزهای تلخ بعد از لازلو

به گزارش لیسو، جام جهانی تیراندازی هند در حالی به خاتمه رسید که از جمع 15 ملی پوش ایرانی حاضر در این رقابت ها، هیچ کدام پیروز به کسب سهمیه المپیک نشدند و کاروان ایران با یک مدال برنز در تپانچه 25 متر به ایران بازگشت.

اوضاع نگران کننده تیراندازان در راستا کسب سهمیه المپیک، روزهای تلخ بعد از لازلو

نبود مهمات، دردسر تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک

جام دنیای تیراندازی هند در حالی به سرانجام رسید که از جمع 15 ملی پوش ایرانی حاضر در این رقابت ها، هیچ کدام پیروز به کسب سهمیه المپیک نشدند و کاروان ایران با یک مدال برنز در تپانچه 25 متر به ایران بازگشت. در این مسابقات نفرات اول و دوم صاحب سهمیه المپیک 2020 می شدند اما هیچ کدام از نمایندگان ایران به مدال طلا و نقره نرسیدند و از کسب سهمیه المپیک توکیو ناکام ماندند. تنها مدال کسب شده در این مسابقات توسط هانیه رستمیان در تپانچه 25 متر به دست آمد که این اولین مدال تاریخ ایران در این ماده بود اگرچه یاریی به ایران در جهت کسب سهمیه المپیک نکرد. البته الهه احمدی در این مسابقات توانست در مرحله حذفی تفنگ سه وضعیت رکورد دنیا را تکرار کند که نوید خوبی برای به فینال رسیدن او و کسب سهمیه المپیک در این مسابقات بود. رکوردی که حتی تیراندازان سایر کشورها هم در مرحله مقدماتی برای رسیدن به فینال ثبت نکردند. احمدی در مرحله مقدماتی نتواست این رکورد را تکرار کند و با قرار گیری در رده پنجاه دوم از رسیدن به فینال این ماده بازماند.

این نتایج در سایر اعدادی که مقابل نام تیراندازان ایران ثبت شد، افول تیراندازان را نشان می دهد که یکی از عوامل آن می تواند مسائل و کمبودها در تمرینات باشد. تیراندازان ایران برای حضور در این مسابقات با کمبود فشنگ در تمرینات و اردوها روبرو بودند و تمرینات خود را در بخش خفیف به صورت خشک پیگیری کردند. از طرفی هم قرار بود تیم ملی برای کمبود مهمات عازم اردوی تدارکاتی هانوفر آلمان شوند اما طبق گفته مسئولان فدراسیون به دلایل مختلف از جمله تعطیلات سال نو میلادی، گرانی دلار، نبودن هتل و … این اردو هم لغو شد تا تیراندازان ایران بدون تمرین مناسب و فشنگ تست شده عازم مسابقات جام دنیای شوند. با همه این شرایط و کمبودها اما مسئولان تیم ملی به کسب سهمیه المپیک حداقل در ماده بادی در هند امیدوار بودند.اما هیچ کدام از پیش بینی ها درست از آب درنیامد و امیدواری ها نتیجه نداد.

البته تا بازی های المپیک 2020 مسابقات زیادی برای کسب سهمیه المپیک باقی مانده اما نتیجه تیراندازان در بازی های آسیایی 2018، قهرمانی دنیا کره (بخش بزرگسالان) و جام دنیای 2019 هند به خوبی نشان می دهد که مشکل اساسی در این رشته وجود دارد. گویا زنگ خطر به صدا درآمده و باید در فاصله کوتاهی که تا المپیک باقی مانده، فکر اساسی به حال این رشته نمایند و درصدد برطرف مسائل برآیند تا حداقل تعداد سهمیه کسب شده در المپیک ریو تکرار گردد. می توان به این موضوع هم اشاره نمود که از زمان رفتن لازلو شرایط در این رشته بدتر شده چراکه لازلو هم در بعد فنی به تیراندازان یاری می کرد، هم شرایط تمرینی بهتری را برای ملی پوشان فراهم می کرد. او در بسیاری موارد حتی به تهیه فشنگ و تعمیر اسلحه ملی پوشان هم (در حاشیه اردوهای برون مرزی) یاری می کرد.

ممکن است مسائل زیادی در این رشته وجود داشته باشد اما بزرگترین آن را می توان کمبود مهمات دانست. تیراندازان ایرانی به گفته سرمربی تیم ملی تفنگ حدود هشت ماه است که تنها تمریناتشان را خشک انجام می دهند. البته این مشکل قدیمی است و هر بار سعی شده با روشی مثل یاری دریافت از مربیان خارجی و ارتباطاتشان حل گردد اما این ماه های اخیر خیلی در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

4،230

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 170

به "اوضاع نگران کننده تیراندازان در راستا کسب سهمیه المپیک، روزهای تلخ بعد از لازلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع نگران کننده تیراندازان در راستا کسب سهمیه المپیک، روزهای تلخ بعد از لازلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید