ایجاد اشتغال 7 هزار نفری برای بانوان به وسیله تعاونی ها

به گزارش لیسو، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاونی های فعال در استان برای 7 هزار و 732 نفر از بانوان اشتغال ایجاد نموده است.

ایجاد اشتغال 7 هزار نفری برای بانوان به وسیله تعاونی ها

به گزارش خبرنگار از ، محمد سنجری مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت فعال استان و کشور را بانوان تشکیل می دهند، تعداد تعاونی های فعال برای بانوان 601 عدد با 66 هزار و 438 نفر عضو و سرمایه 50 میلیارد ریالی بوده و برای 7 هزار و 732 نفر در حوزه بانوان اشتغال ایجاد شده است.

او اضافه کرد: تعاونی ها در حوزه صادرات فعالیت خوبی دارند و در یک سال گذشته، ارز کالا های صادراتی تعاونی ها 72 میلیون دلار بوده که عمده محصولات صادراتی شامل سوخت، زعفران، صنایع غذایی، محصولات فلزی و سنگ های ساختمانی است و مقصد صادرات این محصولات، کشور های افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و روسیه بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان، 7 هزار و 217 شرکت تعاونی فعال وجود دارد که چهار میلیون و 600 هزار نفر از مردم، عضو این تعاونی ها هستند و میزان سرمایه این تعاونی ها بالغ بر 425 میلیارد تومان است.

سنجری اعلام کرد: 34 درصد تعاونی ها در بخش خدمات، 23 درصد در بخش کشاورزی، 14 درصد در بخش صنعت، 6 درصد در حوزه مسکن، دو درصد در حوزه حمل ونقل و 21 درصد در سایر گرایش ها فعالیت می نمایند.

  • کوشش مسئولان نظام حفظ فرصت های شغلی است/نباید بگذاریم مسائل باعث کاهش فراوری و تعدیل نیروی انسانی گردد

او توضیح داد: تعاونی ها به طور کلی به 16 فعالیت و گرایش تقسیم بندی می شوند که بیش ترین تعداد با 2 هزار و 443 تعاونی در بخش خدمات است، همچنین 22 تعاونی مرزنشین در استان وجود دارد که 651 هزار و 846 نفر عضو این تعاونی ها هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید نمود: دانش بنیان موضوع مهمی است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید می گردد، 8 تعاونی در این حوزه با تعداد اعضا 73 نفر و میزان سرمایه 773میلیون ریال فعالیت دارند که فعالیت شان منجر به اشتغال زایی برای 63 نفر شده است.

سنجری اظهار کرد: در یک سال گذشته 272 تعاونی و اتحادیه با 5 هزار و 586 عضو و سرمایه 44 میلیارد ریالی در سطح استان تشکیل شد و برای 5 هزار و 282 نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

او با اشاره به یکی از طرح های مهم به منظور افزایش ماندگاری مردم در روستا، اضافه کرد: طرحی با عنوان روستاتعاون در وزارت خانه شروع شد و در استان پیروز شدیم 141 تعاونی در قالب این طرح با هزار و 942 نفر عضو و اشتغال زایی برای 2 هزار و 357 نفر و سرمایه ثبتی 730 میلیون تومان تشکیل دهیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای طرح تا به امروز، از محل اعتبارات روستایی به 49 طرح تعاونی تسهیلاتی به مبلغ 356 هزار و 600 میلیارد تومان پرداخت و برای 538 نفر اشتغال ایجاد شده است. در مجموع تعاونی های تشکیل شده در روستاها، 60 تعاونی مربوط به بخش فراوریی، 48 تعاونی مربوط به بخش کشاورزی و 18 تعاونی مربوط به بخش سلامت است.

سنجری اعلام کرد: در هفته تعاون سال جاری، 65 طرح با مبلغ سرمایه گذاری 825 میلیارد ریال در سطح استان به صورت ملی و ویدئوکنفرانسی با حضور ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

/م. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1183

به "ایجاد اشتغال 7 هزار نفری برای بانوان به وسیله تعاونی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال 7 هزار نفری برای بانوان به وسیله تعاونی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید