بانک توسعه آسیا: ویروس کرونا یک میلیون و 500 هزار جوان پاکستانی را بیکار کرده است

به گزارش لیسو، بانک توسعه آسیا ضمن انتشار گزارشی اعلام کرد: طی سه ماه اخیر و پس از اوج گیری بحران کرونا در پاکستان بیش از یک میلیون و 500 هزار جوان بیکار شده اند.

بانک توسعه آسیا: ویروس کرونا یک میلیون و 500 هزار جوان پاکستانی را بیکار کرده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، بانک توسعه آسیا با اشاره به پیامدهای وخیم گسترش ویروس کرونا در کشورهای مختلف آسیایی گفت: حدود یک میلیون و 500 هزار جوان پاکستان طی سه ماه اخیر شغل خود را از دست داده اند.

در این گزارش آمده است: این احتمال وجود دارد که تا 3 ماه آینده 700 هزار جوان پاکستانی دیگر شغل خود را از دست بدهند.

طبق اعلام این بانک 13 کشور آسیایی بیشترین خسارت ها را از ویروس کرونا دیده اند که پاکستان در رده نهم این لیست قرار گرفته است.

همچنین کشورهایی چون هند، بنگلادیش، فیجی، ژاپن و مالزی نیز در این لیست قرار دارند و از زمان آغاز بحران کرونا تا به امروز میلیاردها دلار خسارت اقتصادی متحمل شده اند.

مسئولین این بانک هشدار داده اند که اگر شرایط اقتصادی به همین شکلی باقی بماند ویروس کرونا می تواند میلیاردها دلار خسارت دیگر به کشورهای جنوب آسیا وارد کند و اقتصاد کشورهایی چون پاکستان، هند و بنگلادش را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

گفتنی است با آغاز بحران کرونا هند و پاکستان تلاش داشتند با قرنطینه سراسری این ویروس را کنترل کنند ولی پس از گذشت دو ماه به این نتیجه رسیدند که قرنطینه سراسری خسارت های اقتصادی زیادی وارد می کند.

پاکستان پس از خاتمه دادن به قرنطینه سراسری، قرنطینه هوشمند در نقاط پر خطر را آغاز کرد که نتایج مثبتی نیز به همراه داشت و تعداد بیماران را کم کرد.

با این حال هند از آغاز مجدد قرنطینه امتناع کرد و اینک تعداد بیماران کرونایی در این کشور به بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفر رسیده و رده سوم را در جهان در اختیار دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1133

به "بانک توسعه آسیا: ویروس کرونا یک میلیون و 500 هزار جوان پاکستانی را بیکار کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک توسعه آسیا: ویروس کرونا یک میلیون و 500 هزار جوان پاکستانی را بیکار کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید