تشکل های دانشجویی باید برای بازگرداندن شور و شوق انتخابات در میان مردم برنامه ریزی داشته باشند خبرنگاران

به گزارش لیسو، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: یکی از مهمترین عوامل شور و هیجان انتخاباتی، مناظره هاست که ربطی به حضور مردم ندارد. عامل دیگر، میتینگ های انتخاباتی است که تشکل ها باید فکر کنند چه طور می شود این شور و هیجان را در بین مردم ایجاد کرد.

تشکل های دانشجویی باید برای بازگرداندن شور و شوق انتخابات در میان مردم برنامه ریزی داشته باشند خبرنگاران

علی بزرگخو، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 توأمان با ادامه کرونا خواهد بود، گفت: فعالیت تشکل ها نباید در برنامه های مجازی خلاصه شود. تشکل ها قابلیت جریان سازی خود را در انتخابات از دست نمی دهند و به خاطر اینکه انتخابات مقوله ای است که به طور کلی شور و هیجانی به کف جامعه می آورد، این شور و هیجان فراتر از کرونا ظاهر می شود و کرونا را پس می زند.

وی اضافه نمود: باید بررسی کنیم و ببینیم چه عواملی در شور و هیجان انتخابات تاثیرگذار بوده است. یکی از مهمترین عوامل آن مناظره های انتخاباتی بوده که ربطی به حضور مردم ندارد. دیگری میتینگ های انتخاباتی است که به حضور مردم ربط دارد و تشکل ها باید فکر کنند چه طور می شود این شور و هیجان را تا حدی جبران کنند.

بزرگخو ادامه داد: تشکل ها تا به امروز در انتخابات گذشته روش های گوناگونی را برای کنش سیاسی در انتخابات انجام می دادند. این روش ها همچنان جواب می دهد و بیشتر آن ها ربطی به حضور فیزیکی عموم مردم ندارد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت، گفت: در انتخابات از تشکل های دانشجویی انتظار می رود که وارد میدان شوند. نسبت به مواضع کاندیدها و جریان ها و جناح ها، کنش داشته باشند.

وی ادامه داد: اولین خط قرمز برای تشکل ها که باید رعایت شود، مشارکت پایین است. جنبش دانشجویی باید طوری حرکت کند که بالابرنده و افزایش دهنده مشارکت عموم جامعه شود و خودشان نیز در این شور و هیجان بدمند. دوم اینکه مسئولین و دستگاه ذیربط را به سمتی ببرند که از پیشنهادات استفاده کنند برای بالا بردن مشارکت مثل کاری که به صورت تخصصی برای مشارکت در انتخابات الکترونیک انجام می دهیم، انجام دهند و برای اینکه امکان سنجی کنیم روش های مقابله با کرونا در انتخابات 1400 را برای وزارت کشور تبیین کنیم.

بزرگخو شرح داد: نحوه برگزاری انتخابات یکی از بستر های فعالیت در خصوص ایده حکمرانی مطلوب اسلامی است که با انتخاب اصلح انجام می شود. البته طبق فرمایش رهبری، ما نظام اولویت بندی داریم. اولویت اول مشارکت بالاست و اولویت دوم انتخاب اصلح است. باید به این فکر کنیم هر تشکل چه فعالیتی دارد و هر کدام از تشکل ها و گروه های دانشجویی یکی از بخش های ایده حکمرانی اسلامی مثل بحث آموزش سلامت عدالت مردم سالاری دینی سیاسی با عموم موارد سیاسی هر کدام از این ها دریایی از مسائل هستند را انتخاب کنند و هر کدام از تشکل ها در یک مسئله حرفی بزند به نظرم کافی است یک انتخابات جدی و پرشور داشته باشیم و جنبش دانشجویی بتواند یک فعالیت و اکت جدی در بحث انتخابات 1400 را ایفا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1518

به "تشکل های دانشجویی باید برای بازگرداندن شور و شوق انتخابات در میان مردم برنامه ریزی داشته باشند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل های دانشجویی باید برای بازگرداندن شور و شوق انتخابات در میان مردم برنامه ریزی داشته باشند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید