تصویب اعطای 85میلیارد تومان تسهیلات به بخش های گردشگری و صنایع دستی خوزستان

به گزارش لیسو، سرپرست معاونت برنامهریزی و سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: با پیگیریهای صورتگرفته، اعطای 85میلیارد تومان تسهیلات به حوزههای گردشگری و صنایع دستی استان به تصویب رسید.

تصویب اعطای 85میلیارد تومان تسهیلات به بخش های گردشگری و صنایع دستی خوزستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، پیمان نبهانی امروز سهشنبه هفتم خردادماه 98 در ابتدا با بیان اینکه خوزستان رنگینکمان اقوام و بهشت گردشگران است اظهار کرد: این این استان، برف و دریا، آب و افتاب، کوه و دشت، جنگل و جلگه و مجموع همه جاذبههایی که استانهای دیگر بصورت تک جاذبه دارند را یکجا دارا است واین ظرفیتها، سرمایهگذاری در این حوزه را جذاب وطرحها را از لحاظ اقتصادی توجیه میکند.

او، تصویب بستههای حمایتی توسط کارگزاران دولتی و پیگیری در راستای به بار نشستن اثر این حمایتها توسط بالاترین مقام اجرایی استان را بهترین دلیل بر تلاش دولت برای رونق گردشگری در این استان بیان کرد و گفت: سرانه ایجاد اشتغال پایین، عدم نیاز به دانش وارداتی، وسعت اشتغال در این حوزه و تنوع کاری از جمله مزایایی است که در این صنعت وجود دارد.

سرپرست معاونت برنامهریزی و سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان شرح داد: هر چند اقدامات زیادی به منظور ترغیب سرمایهگذاران به تزریق نقدینگی و فعالیت در گردشگری اجرا شده است ولی بدون شک اعطای تسهیلات کمبهره و یا حمایتشده از سوی دولت یکی از مهمترین مشوقهای دولت محسوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا، پیگیریهای صورتگرفته منجر به تصویب 85 میلیارد تومان شده که از این مقدار 56 میلیارد تومان در قالب یارانه تسهیلات طرحهای گردشگری و 29 میلیارد تومان نیز در قالب یارانه تسهیلات صنایع دستی با موضوع ایجاد اشتغال است.

نبهانی اظهار داشت: بر همین اساس، ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اقدام به فراخوان از کلیه سرمایهگذاران راغب به دریافت تسهیلات گردشگری حمایتشده کرده است و درحال حاضر تقاضاهائی با تسهیلات درخواستی حدود 500 میلیون تومان را در دست بررسی دارد؛ ضمن اینکه صنعتگران رشتههای مختلف صنایع دستی را نیز فراخواندهایم تا با تکمیل مدارک خود به بانک عامل معرفی شوند.

او از کاهش زمان فرآینده صدور موافقتهای اصولی از سوی معاونت سرمایهگذاری میراث فرهنگی استان خبر داد و اضافه کرد: از مالک بناهایی که دارای ارزش معماری و تاریخی هستند و راغب هستند تا در حوزه گردشگری فعالیت کنند نیز میخواهیم تا با طی فرآیند تغییر کاربری بناهای خود به گردشگری، از بستههای حمایتی دولت بهرهمند شوند.

او در انتها اظهار امیدواری کرد: با تلاشهایی که در سطوح مختلف مدیریتی استان و کشور در راستای بهبود شاخصهای اجتماعی و اقتصادی خوزستان صورت خواهد گرفت، شاهد تحولی در حوزه اشتغال و رفع محرومیتها باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 220

به "تصویب اعطای 85میلیارد تومان تسهیلات به بخش های گردشگری و صنایع دستی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب اعطای 85میلیارد تومان تسهیلات به بخش های گردشگری و صنایع دستی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید