توافق اولیه تجاری میان چین و امریکا

به گزارش لیسو، خبرگزاری شینهوا ساعتی پیش در خبری فوری اعلام نمود چین و امریکا بر سر سند مرحله اول خاتمه جنگ تجاری و نبرد تعرفه ها به توافق رسیده اند.

توافق اولیه تجاری میان چین و امریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شینهوا شامگاه آدینه خاطر نشان کرد توافق دو کشور بر سر این مساله بر اساس برابری و اعتماد و منافع متقابل حاصل شده است.

همزمان هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز آدینه در پکن به خبرنگاران گفت مذاکرات تجاری اجرا شده دو کشور به نفع هر دو طرف است.

به دنبال این توافق که شبکه خبری بلومبرگ نیز امضای آن را از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام نموده بود بازارهای بورس و اوراق بهادار منطقه، آمریکا و اروپا رشد ناگهانی را تجربه نموده اند.

گزارش ها نشان می دهد که این توافق پس از آن حاصل شده که آمریکا موافقت نموده است تعرفه ها علیه چین را کاهش دهد و پکن نیز با خرید 50 میلیارد دلار از محصولات کشاورزی از آمریکا موافقت نموده است.

آمریکا موافقت نموده است که دیگر تعرفه بر روی 160 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین را که برای 15 دسامبر برنامه ریزی شده بود وضع نکند و قول داده است تا بخش دیگری از تعرفه های قبلی را نیز کاهش دهد.

چین هنوز در خصوص کاهش تعرفه بر روی کالاهای آمریکا موردی اعلام ننموده است و امضای سند توافق اولیه نیز بر اساس گزارش ها برعهده چویی تیانکای سفیر چین در آمریکا است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 537

به "توافق اولیه تجاری میان چین و امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اولیه تجاری میان چین و امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید