توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا در خصوص نگهداری تجهیزات توان بخشی معلولان

به گزارش لیسو، وسایل مورد احتیاج معلولان با توجه به این که دائما مورد استفاده این قشر از جامعه قرار می گیرد، ضروری است با توجه و دقت مضاعف مورد نگهداری و ضدعفونی قرار گیرند تا از ابتلای افراد دارای معلولیت به این کرونا جلوگیری گردد.

توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا در خصوص نگهداری تجهیزات توان بخشی معلولان

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، ابزارها و وسایل مورد احتیاج معلولان از آنجا که دائما مورد استفاده این قشر از جامعه قرار می گیرند، ضروری است با توجه و دقت مضاعفی مورد نگهداری و ضدعفونی قرار گیرند تا از ابتلا افراد دارای معلولیت به این بیماری خطرناک جلوگیری گردد.

برای هر کدام از این وسایل باید توصیه های بهداشتی خاصی را در نظر گرفت:

ویلچیر

  • شستشوی روزانه لاستیک ویلچیر پس از هر بار استفاده در خارج از خانه.
  • ضدعفونی سطوحی از ویلچیر که مدام در تماس با دست می باشد در هر بار استفاده از آن.
  • استفاده از دستکش ضخیم روی دستکش بهداشتی هنگام راندن ویلچیر.
  • قرار دادن ویلچیر در خارج از درب واحد اقامت خود.
  • استفاده از فضای مخصوص ویلچیر با رعایت کامل بهداشتی از قبیل زیرانداز بهداشتی و یک بارمصرف در صورت اجبار نگهداری ویلچر در داخل واحد اقامت.

دستورالعمل تمیز کردن ویلچر برقی

ابتدا کابل متصل به باتری را جدا نموده و همچنین جایگاه را از پایه آن جدا کنید. بیشتر جایگاه ها دارای یک اهرم است که اجازه می دهد جایگاه به سمت بالا حرکت کند. پوشش محافظ باتری را بردارید. سپس باتری را از روی جایگاه بردارید تا در هنگام تمیز نمودن کردن آسیب نبینید. نشیمن گاه و پشتی را بوسیله یک اسپری ضدعفونی کننده تمیز نمایید کنید. مراقب باشید که مناطق الکتریکی را اسپری نکنید. پس از 10 دقیقه، پایه ویلچر را با یک حوله میکرو فایبر پاک کنید تا رنگ آن خراشیده نشوید نگردد.

از مسواک بهره ببرید تا منطقه جلوی لاستیک و همچنین سایر نقاط کثیف و آلوده را تمیز کنید. همچنین با مسواک لاستیک ویلچر را تمیز کنید. دستی ویلچر را با مواد شوینده و ضدعفونی کننده شستشو دهید. پشتی یا کفی ویلچر چرمی را هم با اسپری ضدعفونی کننده روی سطح آن را تمیز کنید.

دستورالعمل برای تمیز کردن ویلچر مکانیکی

حوله میکرو فایبر را در آب و صابون بشویید، حوله را برداشته و به آرامی هر سطحی از قاب ویلچر را پاک کنید. تمیزکننده آنتی باکتریال نیز می تواند مورداستفاده قرار گیرد. استفاده از یک حوله دیگر (مرطوب، اما نه به طور کامل خیس) برای تمیز کردن بین چرخ دنده ها و اطراف چرخ بهره ببرید. در صورت لزوم، پیچ ها را باز کنید و آن ها را با یک برس سیمی تمیز کنید تا خاک یا گریس پاک گردد.

عصا

شستشوی روزانه دو بار با آب و صابون یا سایر شستشو دهنده های حلال چربی (مایع ظرف شویی، محلول رقیق شده وایتکس…)

ضدعفونی کردن تمام سطوح پس از هر بار استفاده با آب و صابون یا سایر شستشو دهنده های حلال چربی (مایع ظرف شویی، محلول رقیق شده وایتکس…)

توجه خاص در ضدعفونی نموده لاستیک انتهای عصا قبل از ورود به واحد محل اقامت خود.

سمعک

ضدعفونی کردن سطوح سمعک با استفاده از پنبه یا دستمال کاغذی نرم آغشته به الکل یا مواد ضدعفونی کننده پس از هر بار خارج کردن سمعک از گوش.

استفاده از همین روش برای ضدعفونی کردن باطری سمعک.

عینک

با توجه به حساس تر بودن چشم ها در ابتلا به این بیماری استفاده از پنبه یا دستمان دستمال کاغذی نرم آغشته به مواد ضدعفونی کننده هر دو ساعت برای نظافت جهت تمام سطوح عینک الزامی است.

سایر تجهیزات

تجهیزات نصب شده از قبیل پارالل و گریپ بار (دستگیره های سالمندی) پس از هر تماس شستشو و ضدعفونی گردد.

همه تجهیزات توان بخشی پرتابل (قابل حمل ونقل) باید قبل و بعد از استفاده ضدعفونی گردد.

انتهای پیغام/4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 901

به "توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا در خصوص نگهداری تجهیزات توان بخشی معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا در خصوص نگهداری تجهیزات توان بخشی معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید