تونس، تفاوت گزارش ناظران اروپایی و تونسی از تخلفات انتخاباتی

به گزارش لیسو، در حالی که ناظران اروپایی از عدم تخلف در انتخابات ریاست جمهوری تونس گزارش داده اند، ناظران تونسی از انجام تخلفات در بعضی از حوزه های انتخاباتی خبر داده اند.

تونس، تفاوت گزارش ناظران اروپایی و تونسی از تخلفات انتخاباتی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مردم تونس امروز برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشورشان پای صندوق های رای رفته اند. انتخابات تونس همانند انتخابات سایر کشورهای دنیا دارای اخبار و حواشی است که از نگاه خبرنگاران دور نمانده است.

رئیس هیئت ناظران اروپایی که برای نظارت بر انتخابات تونس وارد این کشور شده است، گفت: اعضای این هیئت از 41 مرکز رای گیری بازدید کردند و بر اساس گزارش هایی که به من ارائه شده هیچ تخلفی دراین حوزه ها صورت نگرفته است.

به نوشته روزنامه الصباح تونس، کاستلو اضافه کرد: ناظران اروپایی تا انتها رای گیری و مهر و بوم شدن صندوق ها به کار خود ادامه خواهند داد. آنان بر شمارش آراء نیز نظارت خواهند داشت.

تونسی ها که برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خود تشکلی به نام ائتلاف شرکاء برای شفافیت انتخابات تاسیس و اظهار داشتند: تخلفات انتخاباتی در استان سوسه واقع در شمال شرقی کشور اتفاق افتاده است.

در مرکز این استان عده ای از هواداران یک نامزد کوشش کردند در مرکز رای گیری بر روی رای دهندگان تاثیرگذاری نمایند و این در حالی بود که رئیس این مرکز نتوانست از فعالیت آنان جلوگیری کند. همچنین در یک مرکز رای گیری در همین استان نماینده یک نامزد انتخاباتی با خروج از این مرکز چنین وانمود کرد که به روند رای گیری اعتمادی ندارد و مردم به صحبت نشست.

این روزنامه تونسی در خبر دیگری نوشت: یکی از اعضای حوزه رای گیری شهر الغزاله واقع در استان اربانه واقع در شمال شرقی تونس اجازه نداد، یکی از خانم های رای دهنده از اتوماتیک خودش برای رای دادن استفاده کند و اظهار داشت، این اقدام غیر قانونی است و چنانچه این شهروند اصرار داشته باشد از اتوماتیکش استفاده کند، برگه رای او را پاره خواهد نمود.

از سوی دیگر، هیئت نظارت با فساد تونس امروز با انتشار بیانیه ای از شهروندان این کشور خواست هرگونه نقض قانون در مراکز رای گیری یا خارج از آنها را به این مرکز گزارش دهند. این تخلفات عبارت است از خرید رای، تاثیرگذاری بر رای دهندگان، پرداخت رشوه ، استفاده از امکانات دولتی و انتقال دسته جمعی رای دهندگان به مرکز رای گیری.

در همین حال، رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات تونس گفت: 4 هزار و 326 مرکز رای گیری ساعت 8 صبح درهای خود را به روی مردم گشودند. در این مراکز رای گیری 13 هزار و 115 دفتر رای گیری وجود دارد. 4 هزار و 567 نفر رئیس و 8 هزار و 32 معاون ریئس در این مراکز فعالیت می نمایند. همچنین 40 هزار 338 نفر عضو مراکز رای گیری هستند و 52 هزار و 937 نفر کارمند در این مراکز فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 370

به "تونس، تفاوت گزارش ناظران اروپایی و تونسی از تخلفات انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونس، تفاوت گزارش ناظران اروپایی و تونسی از تخلفات انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید