جشنواره برداشت گل محمدی در مرند برگزار می گردد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، منوچهر رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند، ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای دستورات قضایی پیرامون تخریب ویلاهای غیرمجاز گفت: بناهای احداث گردیده در باغ ها و اراضی قبل از سال 1374، قانونی است اما در سال 1385 این قانون اصلاح و اعلام گشت بناهای احداث گردیده بین سال های 74 تا 85 مشمول جریمه است.

جشنواره برداشت گل محمدی در مرند برگزار می گردد

وی اضافه نمود: بناهای احداث گردیده از سال 85 به بعد نیز مشمول جریمه و قلع و قمع خواهد بود که طبق اعلام و تایید مرجع قضایی اجرایی می گردد.

رحمانی در ادامه گفت: در رویدادهای فرهنگی در جهت معرفی ظرفیت های گردشگری و معرفی محصولات و تولیدات مرند حضور پررنگی خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند ادامه داد: در رویداد فرهنگی کاروانسرای یام مرند، نمایشگاه صنایع دستی، زعفران، عرقیات، خشکبار و تولیدات کشاورزی شهرستان برای عموم مردم برپا می گردد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره برداشت محصولات گفت: جشنواره برداشت محصول در شهرستان مرند نیازمند در طول یکی دو سال گذشته، به علت خسارت های وارده برگزار نگردید، محصول زردآلود سال جاری خسارت های زیادی داشته و 70 درصد زردآلوهای این شهرستان نیز با خسارت روبه رو گردید.

رحمانی از برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی در سال آینده اطلاع داد و عنوان نمود: گل محمدی در شهرستان مرند جای خود را باز نموده که هم اکنون گل محمدی در مجموع در زمینی به مساحت 105 هکتار کاشته می گردد که به طور متوسط می توان از هر هکتار سه تن برداشت کرد.

70 درصد آب در بخش کشاورزی هدر می رود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه 12 هزار و 300 هکتار باغ در شهرستان مرند وجود دارد، ادامه داد: شهرستان مرند دارای 93 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 48 هزار و 989 هکتار اراضی آبی است که معادل 51 درصد اراضی را شامل می گردد و 48 درصد نیز دیمی است.

وی تاکید نمود: جمعیت روستایی شهرستان مرند 88 هزار و 917 نفر است که 40 هزار نفر از جمیعت شهرستان در بخش کشاورزی شاغل هستند.

مدیرجهاد کشاورزی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت آبی این شهرستان اعلام نمود: منابع آبی شهرستان هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، 18 رشته رودخانه و 441 دهنه قنات و چشمه و 7 سد ذخیره در شهرستان مرند وجود دارد که در مجموع سالیانه 190 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می گردد.

رحمانی با اشاره به اینکه آبیاری در روش های سنتی کشاورزی 70 درصد به هدر می رود، گفت: اجرای سیستم های نوین آبیاری در دستور کار است که براین احساس لوله گذاری و احداث کانال و لایروبی قنات انجام شده و هم اکنون 2 هزار هکتار زمین با آبیاری تحت فشار در این شهرستان اجرا می گردد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 10 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 16

به "جشنواره برداشت گل محمدی در مرند برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره برداشت گل محمدی در مرند برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید