حکیم: دولت بغداد در قبال نقض حاکمیت عراق وارد عمل گردد

به گزارش لیسو، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی از دولت عراق خواست که به مسئولیت خود در قبال این تجاوزگری عمل کند.

حکیم: دولت بغداد در قبال نقض حاکمیت عراق وارد عمل گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حمله هوایی آمریکا به حشد شعبی در پیامی نوشت : ما با نگرانی شدید بمباران یکی از قرارگاه های نیروهای حشد شعبی در منطقه القائم در مرز سوریه را که به شهادت و زخمی شدن شماری از رزمندگان منجر شد، دریافت کردیم.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، حکیم ضمن محکوم کردن تکرار این حملات، مخالفت شدید خود با نقض حاکمیت ارضی عراق ازجانب هر طرفی را اعلام و اسم کرد: از دولت عراق می خواهیم که در قبال این گونه اقدامات به مسئولیت خود عمل کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سرانجام برای شهدا رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل طلب کرد.

سرلشکر یحیی رسول در این ارتباط گفت: ما حمله هوایی آمریکا به منطقه مرزی عراق و سوریه را محکوم می کنیم؛ چرا که این حمله نقض آشکار حاکمیت و امنیت ملی عراق بوده و بر اساس همه قوانین بین المللی مردود است.

او ادامه داد: عراق بار دیگر مخالفت خود را با تبدیل این کشور به میدانی برای تصفیه حسابات اعلام می نماید و بر حق خود در حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی و جلوگیری در استفاده از اراضی عراق به اسم میدانی برای واکنش ها و حملات تأکید دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1667

به "حکیم: دولت بغداد در قبال نقض حاکمیت عراق وارد عمل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم: دولت بغداد در قبال نقض حاکمیت عراق وارد عمل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید