خبرنگاران آسیب 10 هزار کیلومتر از راه های کشور در سیل اخیر

به گزارش لیسو، تهران- خبرنگاران- معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: وقوع سیل اخیر موجب بروز خسارات در 9 هزار و 934 کیلومتر از راه های کشور شد و 886 دستگاه پل و ابنیه فنی جاده ها را تخریب کرد.

خبرنگاران آسیب 10 هزار کیلومتر از راه های کشور در سیل اخیر

به گزارش روز شنبه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با اشاره به اینکه سیل اخیر 600 میلیارد تومان خسارت اولیه به جاده های کشور وارد کرده است، افزود: از ابتدای وقوع سیل در کشور، 576 محور به طول 9هزارو 934 کیلومتر از شبکه جاده ای و راه های ارتباطی آسیب دیدند این درحالی است که 19 استان درگیر سیل شدند و در11 استان بیشترین خسارات وارده به راه ها وجود دارد.

وی گفت: با تلاش و همت راهداران تا به امروز بسیاری از راه های اصلی، شریانی و غیر شریانی آسیب دیده، بازگشایی شده است و اکنون تنها در محورهای شریانی شهداد- نهبندان، خرم آباد- پلدختر و خلخال- اسالم انسداد وجود دارد این در حالی است که محور غیر شریانی رودبار- کهنوج نیز در دست بازسازی و بازگشایی است.

به گفته اکبری در جریان بازسازی و بازگشایی محورهای آسیب دیده در سیل اخیر یک هزار770 نفر از راهداران تلاشگر با استفاده از یک هزار182 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری فعالیت داشتند و با تلاش شبانه روزی اقدام به ریزش برداری، پاکسازی و لایروبی راه ها به طول 86 هزارو 670 کیلومتر کرده اند.

وی گفت: در حوزه راه های روستایی، تا کنون 901 محور بازگشایی شده و بازگشایی 45 محور باقیمانده نیز در دست اقدام است.

معاون راهداری با اشاره به انسداد برخی از محور اصلی از جاده های کشور به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در برخی از استان ها مقامات محلی استانی و قضایی تصمیم به انسداد برخی از جاده ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته اند که برای برخی از این محورها راستا جایگزین در نظر گرفته شده است.

اکبری گفت: تعدادی از این راستاها از داخل شهر می گذرد و مقامات محلی برای کاهش ارتباط مسافران با بومیان این شهرها اقدام به انسداد برخی از این جاده ها کرده اند اما تمام این راستاهای مسدود شده برای بومیان باز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 892

به "خبرنگاران آسیب 10 هزار کیلومتر از راه های کشور در سیل اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آسیب 10 هزار کیلومتر از راه های کشور در سیل اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید