خبرنگاران انگیزه تیراندازی به کارگاه پتروپالایشگاه رامهرمز دردست پیگیری است

به گزارش لیسو، اهواز - خبرنگاران - سرپرست فرمانداری رامهرمز با اشاره به تیراندازی شامگاه آدینه افراد ناشناس به سمت کارگاه پتروپالایشگاه ابوالفارس رامهرمز گفت: انگیزه ها از انجام این اقدام از سوی دستگاه های امنیتی و انتظامی در دست پیگیری است.

خبرنگاران انگیزه تیراندازی به کارگاه پتروپالایشگاه رامهرمز دردست پیگیری است

آرش قنبری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: در این رابطه تا کنون کسی دستگیر نشده اما اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی عوامل این حادثه شروع شده که نتایج آن در آینده در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این تیراندازی ترانس برق کارگاه و در و پنجره ساختمان این کارگاه دچار خسارت شد.

وی اضافه نمود: پیش از این نیز اتفاق مشابهی از سوی افراد ناشناس اتفاق افتاده اما نمی توان به صورت قطعی درباره انگیزه آنها اظهارنظر کرد.

قنبری با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت کارگاه پترو پالایشگاه ابوالفارس رامهرمز برای برقراری امنیت درخواست هایی از این فرمانداری داشته است گفت: کوشش شد تا به این درخواست ها رسیدگی گردد و علاوه بر این از سوی خود سرمایه گذار نیز اقداماتی به منظور حفظ امنیت محل کارگاه اجرا شده است.

وی اضافه نمود: در روزهای اخیر بدون اطلاع فرمانداری تعدادی از کارکنان کارگاه پتروپالایشگاه ابوالفارس رامهرمز اخراج و افرادی نیز استخدام شدند که تبعات آن را نمی توان بی ارتباط با حادثه تیراندازی دانست اما برای اظهارنظر قطعی در این خصوص زود است.

شهریور سال جاری عملیات اجرایی پروژه پتروپالایشگاه ابوالفارس با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی شروع شد.

این پروژه با ظرفیت 50 هزار بشکه نفت خام در روز و فراوری فرآورده های پالایشگاهی با استاندارد یورو5 و محصولات پتروشیمی، برای سه هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم و یک هزار نفر پس از بهره برداری شغل ایجاد می نماید.

مبلغ سرمایه گذاری پروژه پتروپالایشگاه ابوالفارس رامهرمز در جنوب شرق اهواز 165 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

بخش ابوالفارس با حدود 168 حلقه چاه نفت یکی از نفت خیزترین بخش های کشور است که به دلیل دارا بودن نفت سبک این منطقه، برای فرآورده های فراوریی پایین دستی پتروشیمی بسیار مناسب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1353

به "خبرنگاران انگیزه تیراندازی به کارگاه پتروپالایشگاه رامهرمز دردست پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگیزه تیراندازی به کارگاه پتروپالایشگاه رامهرمز دردست پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید