خبرنگاران بخشی از خیارشور تولیدی کشاورزان شیروان به فروش نرفت

به گزارش لیسو، بجنورد- خبرنگاران- دهیار روستای زوارم بخش مرکزی شیروان گفت: 40 درصد خیارشورهای تولیدی پارسال کشاورزان این روستا که بزرگترین تولیدکننده خیارشور استان خراسان شمالی محسوب می شود به فروش نرفته و در حال نابودی است.

خبرنگاران بخشی از خیارشور تولیدی کشاورزان شیروان به فروش نرفت

شهریار صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: ساکنان روستا هر ساله در 2 ماه مرداد و شهریورماه اقدام به جمع آوری خیار و تهیه آن برای خیارشور می کنند که زمستان هر سال برای فروش به دیگر استان ها ارسال می کنند.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا در اواخر سال گذشته و تعطیلی رستوران ها، فست فود ها و اغذیه فروشی ها خیارشور های این روستای به فروش نرفت.

صالحی اضافه کرد: بیشتر ساکنان روستای زوارم اقدام به تولید خیارشور می کنند که سالانه حدود سه هزار و 500 تن محصول در این منطقه تولید می شود.

دهیار روستای زوارم شیروان قیمت خیار را در سال جاری، 30 تا 40 هزار ریال مطرح نمود و اضافه کرد: همچنین هر کیلوگرم خیارشور مرغوب 6 هزار ریال به فروش می رسد که با توجه به افزایش قیمت های نهاده ها از جمله کود، سم، ظرف نگهداری، هزینه کارگر، اجازه زمین و آبدهی سود چندانی برای تولیدکنندگان ندارد.

از 500 خانوار این روستا، شغل 400 خانوار تولید خیارشور است.

به گفته صالحی سالانه حدود 700 خیارشور تولیدی این منطقه به کشور عراق صادر می شود.

شهرستان شیروان با برداشت 425 هکتار خیار رتبه اول استان را دارد که دارای 9 واحد تولید خیارشور دارای مجوز است که 6 واحد آن دارای پروانه بهره برداری است.

زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در 28 کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1113

به "خبرنگاران بخشی از خیارشور تولیدی کشاورزان شیروان به فروش نرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخشی از خیارشور تولیدی کشاورزان شیروان به فروش نرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید