خبرنگاران سالانه 2 میلیون اصل نهال در نهالستان های کردستان فراوری می گردد

به گزارش لیسو، سنندج - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 2 میلیون و 300 هزار اصل نهال سالانه در نهالستان های این استان فراوری و برای مصرف روانه استان های مختلف کشور می گردد.

خبرنگاران سالانه 2 میلیون اصل نهال در نهالستان های کردستان فراوری می گردد

خالد جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه 6 نهالستان در استان فعال است، گفت: از این تعداد 2 نهالستان در سنندج، 2 نهالستان در مریوان و در شهرستان های سقز و سروآباد هم هر کدام یک نهالستان وجود دارد.

وی فراوری نهال در نهالستان های استان را در طول سال 2 میلیون و 300 اصل نهال بیان کرد و اضافه نمود: بیشترین و شناخته ترین نهال و نشاء فراوریی نهالستان های استان در سطح کشور مربوط به قلمه انگور سیاه و نشاء توت فرنگی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه نظارت و کنترل کیفیت مراحل فراوری نهال در نهالستان های استان همیشه در اولویت است، گفت: علاوه براین برای کاشت نهال در مراکز فراوری و توزیع به کشاورزان باید آموزش و هدایت های لازم ارائه گردد.

جعفری با بیان اینکه فراوری نهال در نهالستان ها به حفظ منابع آب و خاک یاری می نماید، اضافه نمود: ایجاد نهالستان ها علاوه بر اشتغالزایی موجب توسعه مالی منطقه هم خواهد شد.

وی یادآور شد: نهال های فراوریی در استان کردستان بیشتر شامل پایه رویشی سیب، هسته دارها، گردوی پیوندی و انگور است که به متقاضیان در اقصی نقاط ایران صادر می گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به میزان اشتغالزایی این نهالستان ها اشاره نمود و گفت: به طور متوسط در هریک از نهالستان های استان به طور مستقیم برای چهار نفر شغل ایجاد شده است و در زمان کاشت و عرضه نهال هم تعداد نیروهای کار فصلی به 12 نفر می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 806

به "خبرنگاران سالانه 2 میلیون اصل نهال در نهالستان های کردستان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سالانه 2 میلیون اصل نهال در نهالستان های کردستان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید