خبرنگاران سهم ارزشمندی در پیشرفت جامعه دارند

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی عصر چهارشنبه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت: روز خبرنگار را به شما افسران خبر در حوزه های مختلف تبریک و تهنیت عرض کنم.

خبرنگاران سهم ارزشمندی در پیشرفت جامعه دارند

وی افزود: قرآن کریم می فرماید هر آدمی در یک دو راهی بسیار فاصله دار از هم قرار می گیرد، دو راهی که هر کدام را انتخاب می کنند و هر چه پیش می تازند فاصله ها این دو راهی زیاد و زیادتر خواهد شد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: یکی از این راه ها اوج کمال، افتخار و ارزش ها و صعود انسان است و راه دیگر نقطه بسیار مبهم، انحرافی و پایین تر از نقطه نزول هر انسان است.

وی گفت: انسان در طول زندگی خود مسیری را طی خواهد کرد چه بهتر که کسی راه رشد را انتخاب کند و چه بهتر از آن در راه رشد شغل و مسئولیت بپذیرید که آن را در صعود بهتر و بیشتر پیش می برد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: بلاشک بحث خبرنگاری و به طور کلی در یک نگاه بالاتر خبر به قول ما طلبه ها یک حقیقت مشککی است که یک طرف آن در بالاترین نقطه و اوج است. آن نقطه اوج همان مقام شامخی است که بهترین و بالاترین و هدایت آفرین ترین خبر رابه انسان می رساند که همان مقام شاخص انبیاء الهی است.

وی ادامه داد: طرف دیگر آن می تواند انسان را در پایین ترین نقطه قرار دهد، لذا خبرنگاری مسئولیتی خطیر و بسیار بزرگ است که هر کلمه آن در رشد و تکامل یا در نقطه مقابل آن تاثیر گذار است.

امام جمعه کرمان بیان داشت: هر جامعه ای اگر می خواهد پیشرفت کند باید در آن جامعه اندیشه های شایسته ترویج شود، اعمال بایسته اتفاق بیفتد.

وی گفت: اطلاع رسانی درست بخش و رکن مهم و اساسی مروج اندیشه های شایسته و اعمال بایسته است.

علیدادی سلیمانی ابراز داشت: اصحاب رسانه و مطبوعات و کسانی که شغل ارزشمند خبرنگاری را انتخاب کرده اند سهم ارزشمندی در پیشرفت جامعه دارند.

وی گفت: خبرنگاری حقیقتا شغلی است که عشق و علاقه، گذشت و ایثار، فهم و درایت بالا می خواهد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: آدم های از خود گذشته وارد این عرصه می شوند که تصمیم گرفته اند خود را وقف پیشرفت کشور و دیگران کرده و جهالت ها را کمتر کنند و فهم درک را بالا ببرند.

وی گفت: این افراد باید خبرهای ساختگی و مجهول را پس بزنند و خبرهای درست و واقعی را به اطلاع مردم برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: خبرنگاری شغلی بسیار شریف و مسئولیت گرانقدری است چه آنهای که در این راه عمر خود را گذاشته اند و به فیض شهادت نائل شده اند و چه آنهای که عمرشان را پای این کار گذاشته اند معلوم نیست در پیشگاه اجرشان از شهید کمتر باشد.

وی گفت: آنها به فهم و درک جامعه کمک می کند و هر کسی که در این زمینه قدم بر می دارد به اندازه ای که موثر است به همان اندازه در پیشگاه خدا اجر و قرب دارد.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: خبرنگار باید چند ویژگی داشته باشد از جمله اینکه باید فردی شجاع باشد، حرف ها را کامل بنویسد و هیچ هراسی رابه خود راه ندهد.

امام جمعه کرمان گفت: طبیعی است هر کاری یک هزینه ای دارد و نمی شود ما بخواهیم یک اصلاحی صورت بگیرد اما هزینه آن را ندهیم.

وی عنوان کرد: خبرنگار خوب، خبرنگاری است که زمان جامعه و حوزه ماموریت خود را خوب بشناسد و دقیقا به جایگاه، شان و منزلت خود توجه داشته باشد.

امام جمعه کرمان گفت: اگر جایی نا اهلانی بخواهند به هر دلیلی خبرنگار را از مسیری منحرف کنند و در مسیری که خودشان می خواهند سوق دهند، آن خبرنگار مسئول نباید این اجازه را بدهد و موقعیت را بسنجد و در همه مسئولیت ها هم همین گونه است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 9

به "خبرنگاران سهم ارزشمندی در پیشرفت جامعه دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم ارزشمندی در پیشرفت جامعه دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید