خبرنگاران صادرات از مرزهای اقلیم کردستان عراق رو به افزایش است

به گزارش لیسو، ایلام - خبرنگاران - رییس اتاق بازرگانی استان ایلام گفت: فرایند صادرات انواع کالا به وسیله مرزهای اقلیم کردستان عراق هم اکنون در جریان بوده و رو به افزایش است.

خبرنگاران صادرات از مرزهای اقلیم کردستان عراق رو به افزایش است

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

شعبان فروتن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس توافق های اجرا شده و رعایت پروتکل های بهداشتی صادارت از مرزهای اقلیم کردستان در حال اجرا است و بر اساس آمارها میزان صادارت نسبت به گذشته در مرزهای اقلیم رو به افزایش است.

رییس اتاق بازرگانی استان ایلام با بیان اینکه با وجود مذاکرات اجرا شده، صادرات به وسیله مرزهای دولت مرکزی عراق همچنان متوقف است، گفت: پیرو مذاکرات اجرا شده با طرف های عراقی قرار شده است صادرات به وسیله مرزهای تحت کنترل دولت مرکزی عراق صورت گیرد که تا کنون این امر محقق نشده است و پیگیر موضوع هستیم.

فروتن در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: اگرچه دولت بر این امر تاکید دارد و موضوع صحیحی نیز هست اما بازرگانان نیز در این خصوص گلایه مندی های دارند و ضروری است مسئولان ذیربط به این نقطه نظرات توجه نمایند.

وی اضافه نمود: فراورینمایندگان باید ارز حاصل از صادرات را به کشور برگردانند در حالی که افرادی که مبادرت به انتقال کالا به کشورهای مقصد می نمایند در واقع ترخیص کار هستند و این موضوع مورد مناقشه است، چرا که فراوری نماینده از ارز نیمایی و ارز دولتی بهره مند شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 991

به "خبرنگاران صادرات از مرزهای اقلیم کردستان عراق رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صادرات از مرزهای اقلیم کردستان عراق رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید