خبرنگاران متخلفان تغییر کاربری اراضی ملی در اردبیل مجازات می شوند

به گزارش لیسو، اردبیل - خبرنگاران - رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هرگونه تغییر کابری اراضی ملی و اراضی زراعی کشاورزی توسط تعاونی های مسکن ادارات و سازمان ها در این استان ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

خبرنگاران متخلفان تغییر کاربری اراضی ملی در اردبیل مجازات می شوند

ناصر عتباتی روز پنجشنبه اظهارداشت: یکی از برنامه های مهم و اصلی دستگاه قضایی استان صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی است که در شورای حفظ حقوق بیت المال نیز به عنوان یکی از دستورالعمل های جدی مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: تعدادی از افراد در قالب تعاونی های مسکن با مراجعه به زارعان و روستاییان توافق نامه هایی را با این افراد مبنی بر تغییر کاربری اراضی و تفکیک و قطعه بندی آن ، امیدهای واهی به اهالی می دهند که غیرمنطقی است.

وی گفت: طبق قوانین و مقررات به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری اراضی زراعی کشاورزی بویژه اراضی مرغوب کشاورزی داده نمی شود چرا که این اراضی جزو سرمایه های ملی بشمار آمده و در تولید، اشتغال، استقلال ،خودکفایی و تامین مواد غذایی استان بسیار موثر هستند.

وی به مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی نیز هشدار داد این صنوف باید مقررات مربوطه در این حوزه را به جد رعایت کنند در غیر این صورت و در صورت مشاهده موارد تخلف، این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت .

رییس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: دستگاه قضایی در راستای صیانت از اراضی ملی و اراضی مرغوب کشاورزی بسیار جدی بوده و موارد را رصد می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1036

به "خبرنگاران متخلفان تغییر کاربری اراضی ملی در اردبیل مجازات می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران متخلفان تغییر کاربری اراضی ملی در اردبیل مجازات می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید