خبرنگاران مقامات فرودگاه کابل مانع سفر رئیس تیم انتخاباتی عبدالله شدند

به گزارش لیسو، تهران- خبرنگاران- علی احمد عثمانی، رئیس تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله گفت، مقامات فرودگاه کابل به او اجازه سفر هوایی به استان هرات ندادند.

خبرنگاران مقامات فرودگاه کابل مانع سفر رئیس تیم انتخاباتی عبدالله شدند

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر توریستی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش شبکه طلوع افغانستان، عثمانی گفت، روز یکشنبه او را به مدت 15 دقیقه در فرودگاه بین المللی حامد کرزی کابل متوقف کردند و پس از آن مقامات فرودگاه با اعلام این مطلب که اجازه پرواز به استان هرات ندارد، از او خواستند هواپیما را ترک کند.

عثمانی اضافه نمود، به خاطر شرکت در مراسم ازدواج یکی از بستگانش راهی هرات بود.

مقامات فرودگاه بین المللی حامد کرزی کابل تا به امروز درباره این مساله اظهارنظری نکردند.

عبدلله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی سابق و نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، 30 بهمن، یک روز پس از اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور با ارسال نامه ای به وزارت کشور افغانستان خواهان ممنوع الخروج شدن روسای کمیسیون های انتخابات شد.

عبدالله در کنفرانس خبری 29 بهمن ضمن رد دوباره نتایج انتخابات اعلام نمود که خودش دولت فراگیر و همه شمول تشکیل خواهد داد.

عبدالله در نامه ای به وزارت کشور افغانستان، خواهان ممنوع الخروج شدن رئیس و اعضای کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی شامل روسای دبیرخانه ها و معاونین آنها تا اخذ تصمیم قطعی محاکم ذی صلاح شد.

وی همچنین از سفارت خانه ها و نهادهای خارجی مستقر در این کشور خواست، در رابطه با چالش موجود انتخاباتی این کشور بی طرفی خود را حفظ نمایند و از نتیجه اعلام شده حمایت ننمایند.

کمیسیون انتخابات افغانستان سه شنبه(29 بهمن)، غنی را برنده نهایی چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام نمود.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان سه شنبه اعلام نمود، اشرف غنی با کسب 50.64 درصد از مجموع یک میلیون و 823 هزار و 948 رای، پیروز انتخابات 6 مهر 1398 این کشور است و عبدالله با کسب 720 هزار و 841 رای/ 39.52 درصد/ در رده دوم نهاده شد.

به گفته وی، گلبدین حکمتیار با کسب 70 هزار و 243 رای/3.85 درصد/، سوم و رحمت الله نبیل هم با کسب 1.86 درصد آرا در صندلی چهارم نهاده شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 710

به "خبرنگاران مقامات فرودگاه کابل مانع سفر رئیس تیم انتخاباتی عبدالله شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقامات فرودگاه کابل مانع سفر رئیس تیم انتخاباتی عبدالله شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید