خبرنگاران یگان های اطلاعات رزمی ارتش به پهپاد مجهز می شوند

به گزارش لیسو، تهران- خبرنگاران- معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان افزایش 50 درصدی قدرت تحرک این نیرو، از تجهیز تمامی یگان های اطلاعات رزمی نیروی زمینی ارتش به سامانه پهپاد اطلاع داد.

خبرنگاران یگان های اطلاعات رزمی ارتش به پهپاد مجهز می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سرتیپ علی جهانشاهی روز شنبه با اشاره به اهمیت تحرک پذیری و ارتقای توان رزمی در سطح این نیرو گفت: براساس منویات فرمانده معظم کل قوا و با بهره گیری از رهنمودهای فرمانده کل ارتش و تدابیر هوشمندانه فرمانده نزاجا تا به امروز تغییرات ساختاری قابل توجهی در راستای تحقق تحرک پذیری بیشتر نیروهای و آمادگی آن ها جهت جوابگویی به تهدیدات در سطح نیرو انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: به همین دلیل تیپ ها و گردان های سنگین به تیپ ها و گردان های متحرک هجومی تبدیل شدند. همچنین یگان ها پیاده و تکاور نیز در راستای همین تغییر ساختاری به نیروهای واکنش سریع و نیروی مخصوص تبدیل شدند.

جهانشاهی بیان داشت: در حوزه یگان های زرهی ضمن تغییرات ساختاری، به بهینه سازی و اورهال بهای بیشتری داده شد؛ امروز حدود 90 درصد تانک ها و خودروهای تاکتیکی ما مورد بازسازی اساسی قرار گرفتند، بازآماد شده و پای کار هستند. پیش از این، فقط در مراکز اصلی تانک ها و نفربرهای نزاجا تعمیر می شدند، اما امروز هر یک از یگان ها توانایی تعمیر نگهداری ادوات زرهی خود را دارند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش درخصوص تجهیز یگان های زرهی و لجستیک نیروی زمینی بیان نمود: امروز تریلرهای عظیم با قابلیت حمل 2 تانک یا 2 نفربر در مرکز شهید زرهرن طراحی و ساخته و نمونه های قبلی نیز بهینه شدهاند و همچنین خودروهای کیان 500، کیان 600 و کیان 700 طراحی و بهینه سازی سده و همچنین بر قابلیت تانکبرهای ما نیز اضافه نموده شده است.

جهانشاهی ادامه داد: نیروی زمینی امروز در حوزه بالگرد نیز به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته است. امروز صنایع یاعلی ما با هماهنگی شرکت پنها قادر به فراوری بخش وسیعی از قطعات مورد احتیاج است و در حوزه قطعه سازی و اورهال انواع بالگردهای به خودکفایی رسیده ایم و احتیاجهای خود را تامین می کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح نیروی زمینی مطرح نمود: با اقدامات ساختاری و تغییراتی که در حوزه ارتقای تجهیزات نیروی زمینی صورت گرفت، امروز شاهد افزایش 50 درصدی قدرت تحرک نزاجا نسبت به گذشته هستیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم و حتی تعدادی از خطوط فراوریی را که از کار افتاده بودند دوباره راه اندازی نموده و مطابق با احتیاج عملیاتی و تغییرات ساختاری تجهیزات خود را به روز و قابل استفاده کردیم.

جهانشاهی همچنین درباره ارائه خدمات معیشتی به کارکنان نزاجا، گفت: هم اکنون حدود 10 هزار منزل سازمانی در حال ساخت داریم و در فاز بعدی ساخت 15 هزار منزل سازمانی را در دستور کار داریم که فاز دوم فعلا در مراحل مقدماتی و طراحی است.

وی توضیح داد: رزمایش های ما مطابق با اشراف اطلاعاتی از شرایط تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای هر سال در سطح تیپ، گردان، لشکر و قرارگاه برگزار می گردد.

معاون هماهنگ کننده نزاجا با بیان اینکه توسعه یگان پهپاد را در سطح نیروی زمینی مدنظر قرار داده ایم، گفت: در این رابطه تا به امروز سامانه های خوبی را در سازمان جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و فراوری نموده ایم؛ همچنین برای تکمیل چرخه دفاعی در این حوزه قراردادهایی را با صنعت دفاعی و بعضی مراکز علمی صنعتی کشور منعقد نموده ایم که می توانند جوابگوی احتیاج عملیاتی ما در تیپ های رزمی و اطلاعاتی ما باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 943

به "خبرنگاران یگان های اطلاعات رزمی ارتش به پهپاد مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یگان های اطلاعات رزمی ارتش به پهپاد مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید