دیدار طاهری با رایزنان فرهنگی ایتالیا و فرانسه

به گزارش لیسو، خبرنگاران: حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی با پروفسور کارلو چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا و تیری ویل رایزن فرهنگی فرانسه دیدار کردند.

دیدار طاهری با رایزنان فرهنگی ایتالیا و فرانسه

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، اردشیر صالح پور دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی تئا تر فجر و سیداشرف طباطبایی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با پروفسور کارلو چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا و تیری ویل رایزن فرهنگی فرانسه دیدار کردند.

در این دیدار که در دفتر مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی و با موضوع تعامل و همکاری برای برگزاری این دوره از جشنواره تئا تر فجر برگزار گردید، طرفین به بحث و گفتگو پرداختند.

حسین طاهری بهانه این دیدار خود با تیری ویل را ارتباط فرهنگی میان دو کشور دانست و گفت: نگاه خانواده تئا تر ایران به تئا تر فرانسه نگاه متفاوتی است و بخش مهمی از نسل جوان تئا تر ما شاگردان استادانی از فرانسه بوده اند و به عبارتی به دلیل تحصیلات خانواده تئا تر در سه و چهار دهه اخیر در کشور فرانسه، تئا تر فرانسه تأثیر بسزایی در تئا تر ایران داشته است.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید دولت ارتباط جدی تر در عرصه فرهنگ با اروپا و دنیای غرب است گفت: فرصت های فرهنگی ایجاد شده می تواند زمینه ساز فرصت های مالی باشند و ما باید با برنامه ریزی جامع و حمایت مادی و معنوی از گروه های تئاتری، زمینه ارتباطات هر چه بیشتر میان کشور ها را فراهم کنیم.

تیری ویل رایزن فرهنگی کشور فرانسه رویکرد سال های قبل جشنواره تئا تر فجر در انتخاب آثار و پذیرایی از میهمانان بین الملل را بسیار شایسته عنوان نمود و گفت: اولویت ما به عنوان بخش فرهنگی تمایل به خلق آثار مدرن و معاصر است. شناساندن جوانان حرفه ای تئا تر فرانسه به مخاطب ایرانی برای ما بسیار حائز اهمیت بوه و خواهد بود.

وی سیاست فرهنگی کشور ایران را بسیار مناسب دانست و گفت: خلاقیت هنری ایرانیان بسیار قابل تحسین و زندگی در ایران برای من بسیار شگفت انگیز و دلچسب است.

اردشیر صالح پور دبیر سی و سومین جشنوار ها بین المللی تئا تر فجر با بیان اینکه این جشنواره نیازمند مشارکت دیگر کشورهاست گفت: فراخوان این دوره از جشنواره را به بسیاری از کمپانی ها و مراکز مختلف تئاتری ارسال کردیم و تا کنون استقبال شایسته ای از سوی آن ها انجام شده است.

وی کیفیت آثار شرکت کننده در این دوره از جشنواره را پر اهمیت تر دانست و عنوان نمود: ما آمادگی پذیرایی از یک یا دو اثر با کیفیت از فرانسه و ایتالیا را داریم ضمن اینکه در کنار اجراهای تئا تر از برگزاری ورک شاپ توسط اساتید و متخصصین این حوزه نیز استقبال خواهیم کرد. همچنین به دنبال این هستیم تا از چهره های مطرح و شاخص تئا تر ایتالیا و فرانسه به عنوان داور و می ه مان در این دوره از جشنواره دعوت بعمل آوریم.

کارلو چررتی رایزن فرهنگی ایتالیا ارتباطش را با خانواده تئا تر ایران بسیار نزدیک عنوان نمود و خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته یک یا دو گروه تئا تر از ایتالیا همیشه در جشنواره های تئا تر ایران حضور داشته اند. همچنین گروه هایی از ایران برای شرکت در جشنواره های ایتالیا با همکاری و حمایت دو کشور راهی ایتالیا شد ه اند. ما آمادگی همکاری به منظور حضور اساتید و چهره های حرفه ای تئا تر ایتالیا در جشنواره فجر در این دوره را داریم.

در خاتمه مقرر شد تا این جلسات تا حصول نتیجه، ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 438

به "دیدار طاهری با رایزنان فرهنگی ایتالیا و فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار طاهری با رایزنان فرهنگی ایتالیا و فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید