رهبر شاخه خراسان داعش در افغانستان بازداشت شد

به گزارش لیسو، مقامات امنیتی افغانستان از بازداشت رهبر گروه تروریستی شاخه خراسان داعش به همراه 19 تن از اعضای این گروه خبر دادند.

رهبر شاخه خراسان داعش در افغانستان بازداشت شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت رهبر گروه تروریستی شاخه خراسان داعش اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، در یک عملیات هدفمند از سوی نیروهای امنیتی افغانستان، عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقیی رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان، به همراه 19 تن از اعضای این کروه بازداشت شدند.

قاری زاهد و سیف الله مشهور به ابوطلحه پاکستانی از افراد نزدیک به اورکزی بودند که در این عملیات بازداشت شدند.

به گفته مقامات امنیتی افغانستان، اسلم فاروقی در اعترافات اولیه خود از ارتباطات گسترده سازمان های اطلاعاتی منطقه با گروه داعش شاخه خراسان پرده برداشته است.

بر اساس این گزارش، عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، ساکن اصلی روستای آخندزادگان منطقه اورکزی اجنسی بوده که قبلاً به عنوان مسئول نظامی شهر پیشاور، فرمانده گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل شهرستان اچین ولایت ننگرهار بوده که بعد از کشته شدن ابوسعید باجوری به عنوان والی خودخوانده داعش در افغانستان مشخص شد.

عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، روابط تنگاتنگی با سایر شبکه های تروریستی مانند لشکر طیبه و شبکه حقانی نیز داشت که این ارتباطات اکنون در سطوع مختلف گروه داعش شاخه خراسان گسترش یافته است.

قاری زاهد مشهور به معاذ مسئول نظامی داعش در افغانستان و سیف الله مشهور به ابوطلحه پاکستانی مسئول جذب و تنظیم افراد در کتیبه های مختلف داعش در ولایت ننگرهار بوده است.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که جزئیات بیشتر اعترافات و چگونگی بازداشت این افراد را در روزهای آینده منتشر خواهد نمود.

بر اساس این اطلاعیه، امنیت ملی افغانستان در کوشش است تا رهبران کلیدی شبکه های تروریستی را که امنیت افغانستان را تهدید می نماید، مورد هدف قرار دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 895

به "رهبر شاخه خراسان داعش در افغانستان بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر شاخه خراسان داعش در افغانستان بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید