رویترز، سرمایه داران جمهوری خواه آمریکا در حال صف آرایی علیه ترامپ

به گزارش لیسو، سرمایه داران و افراد پرنفوذ حزب جمهوری خواه آمریکا در حال هزینه کردن برای جلوگیری از انتخاب مجدد رئیس جمهور این کشور هستند.

رویترز، سرمایه داران جمهوری خواه آمریکا در حال صف آرایی علیه ترامپ

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تعداد محافظه کاران ثروتمند آمریکایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را دشمن دموکراسی دانسته و از رقیب دموکرات او حمایت می نمایند، رو به افزایش است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جیمی تاش یکی از سرمایه داران عظیم ایالت تنسی که تمام عمر خود را جمهوری خواه بوده، در حال صرف هزینه برای شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری است.

تاش که یکی از حامیان آزادی حمل سلاح در آمریکا است در توصیف ترامپ می گوید: با 80 درصد کارهایی که انجام می دهد موافقم اما نمی توانم یک دروغگو را تحمل کنم.

سال 2019 یک کمیته اقدام سیاسی جهت جلوگیری از انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات توسط اعضای کنونی و سابق حزب جمهوری خواه با نام پروژه لینکلن شکل گرفت.

شماری از جمهوری خواستار ثروتمند عضو این گروه به رویترز گفتند جمهوری خواستار منتخبی که به انتخاب ترامپ یاری نموده اند باید تنبیه شوند. به گفته آن ها حتی بعضی سناتورهای جمهوری خواه نیز باید اخراج شوند.

منابع اقتصادی این گروه از هم حزبی های ترامپ به طور بی سابقه ای وقف کارزاری با هدف بیرون کردن او از کاخ سفید شده است. این تحرکات بیش از همه ناشی از اقدامات ضعیف ترامپ در برابر شیوع ویروس کرونا و سرکوب اعتراضات سراسری در این کشور است.

در انتخابات سال 2016 آمریکا نیز شماری از جمهوری خواستار کارزار ترامپ هرگز را به راه انداختند که موفقیتی نداشت و با به قدرت رسیدن ترامپ، این افراد به حاشیه رانده شدند.

کارن فاینی استراتژیست حزب دموکرات و سخنگوی کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ در سال 2016 گفت: تمایزی که در سال 2020 شاهد هستیم و در سال 2016 وجود نداشت، مقدار پولی است که کوشش آن ها را مورد حمایت قرار داده و ابعاد جدیدی است که این کوشش ها به خود گرفته اند.

فاینی اضافه نمود: فکر نمی کنم تا به حال در چنین ابعادی، خرج شدن پول برای کوششی جدی جهت شکست ترامپ را دیده باشیم.

ظرف ماه های اخیر، علاوه بر گروه پروژه لینکلن، گروه های دیگری نیز در حمایت از جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ شکل گرفته اند که از این بین می توان به صدها مقام دولت جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا و عضو حزب جمهوری خواه اشاره نمود. همچنین مقامات سابق امنیت ملی آمریکا ائتلاف دیگری از جمهوری خواستار را علیه ترامپ تشکیل داده اند.

با این حال ارین پرین سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ این گروه ها را باتلاقی توصیف کرد که سعی می نمایند او را ببلعند اما ترامپ از چنان حمایتی برخوردار است که روسای جمهور پیشین آمریکا از هر جزبی فقط خواب آن را می توانستند ببینند.

نظرسنجی های مختلفی که اخیراً درخصوص میزان حمایت از ترامپ و بایدن انجام گرفته اند، خلاف نظر پرین را نشان می دهند.

در یکی از جدیدترین نظرسنجی ها که توسط سی بی اس صورت گرفته 51 درصد از شرکت نمایندگان از بایدن و 41 درصد از ترامپ حمایت نموده اند.

نتیجه نظرسنجی مشترک شبکه سی ان ان و موسسه اس اس آر اس نیز نشان داد در فاصله کمتر از صد روز مانده به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در چند ایالت مشخص نماینده که در سال 2016 در آنها پیروز شده بود، از جو بایدن عقب است.

همچنین در این نظرسنجی که شبکه خبری ان بی سی همراه با موسسه افکارسنجی ماریست متولی انجام آن بودند 51 درصد شرکت نمایندگان از جو بایدن و 44 درصد از ترامپ حمایت نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1103

به "رویترز، سرمایه داران جمهوری خواه آمریکا در حال صف آرایی علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز، سرمایه داران جمهوری خواه آمریکا در حال صف آرایی علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید