سازمان ملل:233 هزار نفر در جنگ یمن کشته شدهاند، هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بحران کرونا

به گزارش لیسو، یمن در سایه ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی و وخامت اوضاع بهداشتی، از بحران های متعددی در مقابله با ویروس کرونا رنج می برد.

سازمان ملل:233 هزار نفر در جنگ یمن کشته شدهاند، هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بحران کرونا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد المنظری ، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی ، تأکید کرد که یمن به دلیل شرایط امنیتی موجود از بحران های متعددی در برابر ویروس کرونا رنج می برد.

المنظری در گفت وگو با اسپوتنیک گفت که یمن به دلیل اوضاع امنیتی نابسامان که مانع بسکمک از حمایت ها شده از بحران های متعددی رنج می برد. وی در ادامه اضافه نمود که درگیری های چندین ساله در یمن منجر به بحران در بخش بهداشتی و مانع امدادرسانی به برخی مناطق شده است. علاوه بر این ، شرایط آوارگی دسترسی به خدمات بهداشتی را برای یمنی ها ، سخت می کند.

وی اضافه نمود: با وجود شیوع اپیدمی کرونا ، ما همه تجهیزات و مواد لازم را برای کمک به بخش بهداشتی برای مقابله با کرونا و تقویت توانایی آزمایشگاه ها و سیستم های نظارتی به یمن ارائه کردیم؛ اما بخش بهداشت همچنان در نظارت بر موارد مبتلایان به کرونا و انجام آزمایش های کافی با مشکل روبرو است ، بنابراین ما معتقدیم که رسیدگی به بسکمک از موارد تکمیل نشده و تحت نظارت قرار نگرفته است.

المنظری تأکید کرد: ما به همکاری خود با افراد مربوطه ادامه می دهیم و امیدواریم با حمایت جامعه جهانی بتوانیم پشتیبانی فنی و بهداشتی خود را برای پاسخگویی به نیازهای یمن و شهفرایندان آن ادامه دهیم.

بر اساس آمار رسمی ثبت شده ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یمن 2 هزار و 177 مورد و تعداد مرگ و میرها 617 مورد است که این ارقام از نظر ناظران به دلیل ضعف سیستم بهداشتی در یمن و عدم توانایی در پیگیری و ثبت موارد مبتلایان به ویروس کرونا بسیارکمتر از آمار واقعی است.

همچنین دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد شب سه شنبه بیان نمود که در نتیجه جنگ ائتلاف متجاوز عربی در یمن و سایر مسائل مرتبط ، تا به امروز 233 هزار نفر کشته شده اند.

این دفتر در صفحه توییتر خود اضافه نمود که این آمار سرسام آور قابل قبول نیست.

دفتر سازمان ملل متحد تاکید کرد که یمن نیاز به آتش بس دارد.

چند روز گذشته مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: اوضاع انسانی در یمن روز به روز بدتر می شود با این حال ما می توانیم جلوی قحطی در این کشور را بگیریم. ما نیازمند برقراری آتش بس و گشودن در های یمن به روی کمک های بشردوستانه هستیم.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی پس از ناکامی در رسیدن به اهداف خود در یمن، در حال تنبیه مردم این کشور و جلوگیری از رسیدن اقلام بشردوستانه به زنان و بچه ها نیازمند هستند. پیش بینی می شود در صورت ادامه فرایند محاصره ظالمانه این کشور، میلیون ها یمنی به دلیل قحطی و گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1340

به "سازمان ملل:233 هزار نفر در جنگ یمن کشته شدهاند، هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل:233 هزار نفر در جنگ یمن کشته شدهاند، هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید