ساندار پیچای به پنهانکاری و فریب متهم شد ، فشار سناتورهای ایالات متحده بر گوگل افزایش یافت

به گزارش لیسو، سناتورهای ایالات متحده از ساندار پیچای درخواست نموده اند هر چه سریعتر در مورد علت تاخیر در اعلام مشکل گوگل پلاس توضیحاتی را به مجلس سنا ارائه کند.

ساندار پیچای به پنهانکاری و فریب متهم شد ، فشار سناتورهای ایالات متحده بر گوگل افزایش یافت

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتحاب، این موضوع به طور مستقیم به افشای اطلاعات 500 هزار کاربر مرتبط می گردد که باعث شد پرونده فعالیت گوگل پلاس نیز انتها پیدا کند.

سه تن از سناتورهای جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه از شرکت آلفابت خواسته اند تا شرح دهد که چرا تصمیم گرفت آسیب پذیری های افشای اطلاعات شبکه اجتماعی گوگل پلاس مخفی کند.

گوگل در این هفته گفت که نسخه سرویس گوگل پلاس را منتفی نموده و سیاست های به اشتراک گذاری اطلاعات خود را پس از افشای این اطلاعات خصوصی بسیار محکمتر می نماید. اما سناتورهای آمریکایی از این وعده ها راضی نشده اند و در نامه ای خواهان جزئیات و مستنداتی در خصوص اشکال امنیتی مذکور، از جمله یک نسخه از یک یادداشت داخلی شرکت که توسط واشنگتن پست نقل شده، هستند. سناتورها برای پاسخ به سوالات خود، 30 اکتبر را معین نموده اند.

یادداشت داخلی که توسط کارکنان بخش قانون و سیاست گذاری گوگل نوشته شده نشان می دهد که گوگل سعی داشته برای عدم تکرار ماجرایی مشابه با کمبریج آنالیتیکا روی افشای اطلاعات سرپوش بگذارد اما سناتورها در مورد همین پنهان کاری حساس شده اند.

اگر چه ممکن است گوگل از نظر قانونی مجبور نباشد این حادثه را افشا کند(زیرا اطلاعات کاربران در اختیار نهادی قرار نگرفته و جنجالی نشده اند)اما به هر حال نقض داده ها اتفاق افتاده و سناتورها هم روی همین موضوع حساس شده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 72

به "ساندار پیچای به پنهانکاری و فریب متهم شد ، فشار سناتورهای ایالات متحده بر گوگل افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندار پیچای به پنهانکاری و فریب متهم شد ، فشار سناتورهای ایالات متحده بر گوگل افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید