سفر سفیر تاجیکستان در کویت به سوریه

به گزارش لیسو، سفیر تاجیکستان در کویت با سفر به دمشق بر خواست کشورش برای توسعه روابط با سوریه در سطوح مختلف تاکید کرد.

سفر سفیر تاجیکستان در کویت به سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زبید الله زبیدف سفیر تاجیکستان در کویت که در یک ماموریت رسمی در دمشق حضور دارد بر خواست کشورش برای توسعه روابط با سوریه در سطوح مختلف و ایستادگی در کنار آن تا پیروزی کامل بر تروریسم تاکید کرد.

زبیدوف در گفت وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از دیدار روز جمعه خود با فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه و گفت وگو با وی درباره راه های تقویت روابط دوجانبه، تبادل هیئت های دیپلماتیک و ادامه رایزنی های سیاسی با هدف فعال سازی مجدد توافقنامه های امضا شده بین دو کشور و نظارت بر اجرای آن خبر داد.

سفیر تاجیکستان ابراز امیدواری کرد که رایزنی های کشورش با دمشق به زودی در سطح وزارت خارجه دو کشور آغاز شود.

زبیدوف گفت که وی در آخرین سفر خود به سوریه در ماه مه گذشته ، پیام کتبی از سراج الدین مهر الدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان را به ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه منتقل کرد که در آن طرف تاجیکستانی ابراز تمایل کرد تا روابط دو جانبه بین دو کشور را توسعه دهد.

زبیدوف بر نقش مهم سوریه در سطح منطقه و ضرورت حفظ ثبات آن تاکید کرد و گفت: تاجیکستان از حاکمیت و استقلال سوریه حمایت می کند و در کنار آن برای مبارزه با تروریسم تا رسیدن به پیروزی کامل می ایستد.

سفیر تاجیکستان پیروزی سوریه و مردم آن بر تروریسم را شگفت انگیز و عالی توصیف کرد و گفت: این پیروزی بدون مقاومت مردم و پشتیبانی آنها از رهبری بشار اسد ممکن نبود.

زبیدوف با اشاره به اینکه کشورش در سال های جنگ داخلی و در طول جنگ و بی ثباتی همسایه افغانستانی آن ، از تروریسم رنج می برد بر اهمیت همکاری کشورها در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

سفیر تاجیکستان ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند در مرحله بازسازی سوریه مشارکت داشته باشد و در مرحله پیش رو شاهد تبادل هیات ها بین دو کشور و بخصوص در زمینه گردشگری باشد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 450

به "سفر سفیر تاجیکستان در کویت به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر سفیر تاجیکستان در کویت به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید