شواهدی از کرونای جهش یافته ایرانی در کشور

به گزارش لیسو، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از شواهدی مبنی بر وجود کرونای جهش یافته ایرانی اطلاع داد.

شواهدی از کرونای جهش یافته ایرانی در کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار گردید، با ابراز تأسف از شرایط قرمز در استان خوزستان گفت: حجم ابتلائات در استان خوزستان بالا است و نزدیک به نیمی از فوتی ها برای این استان است. درحالی که اگر خوزستان کنترل می شد تعداد فوتی ها به 40 نفر کاهش پیدا می کرد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از وجود کرونای جهش یافته در داخل کشور با عنوان کرونای ایرانی اطلاع داد و گفت: علاوه بر موتاسیون های (جهش ژنتیکی) آفریقایی و انگلیسی و کالیفرنیایی، باید کرونای جهش یافته ایرانی را هم اضافه نمود؛ البته هنوز کاملا تائید نشده ولی شواهدی از آن در قزوین و آن نواحی هست.

وی درباره تصمیم گیری در مورد نحوه سفرها در ایام تعطیلات نوروزی نیز گفت: در این جلسه، در مورد موضوع مسافرت ها و محدودیت ها مباحثی مطرح شد که مسافرت چگونه باشد و کدام شهرها آزاد و کدام شهرها آزاد نباشند و کجاها تراکم وجود دارد و یا ندارد؟ که قرار شد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر روی این موضوع کار کند.

قاضی زاده هاشمی بحث واکسیناسیون را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه اعلام کرد و گفت: پرستاران باید در اولویت واکسیناسیون باشند. به خصوص برخی از این پرستاران که باردار هستند بیشتر درخطرند و آن هایی که با بیماران کرونایی به طور مستقیم در ارتباط هستند باید در اولویت باشند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: واکسن ها قسمت به قسمت وارد می گردد و به همین ترتیب طبق دستورالعملی که ذکرشده واکسیناسیون انجام خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1464

به "شواهدی از کرونای جهش یافته ایرانی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شواهدی از کرونای جهش یافته ایرانی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید