صادرات 728 میلیون دلاری ایران به عمان ، راه اندازی خط مستقیم هوایی از عمان به چند استان ایران

به گزارش لیسو، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اینکه سال گذشته 728 میلیون دلار صادرات به عمان داشتیم گفت: ظرف پنج سال صادرات ما به عمان پنج برابر شده است.

صادرات 728 میلیون دلاری ایران به عمان ، راه اندازی خط مستقیم هوایی از عمان به چند استان ایران

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران از جیرفت، محسن ضرابی ظهر امروز در چهل و نهمین جلسه شورای گفت وگوی استانی دولت و بخش خصوصی که با حضور محمد جواد فدائی استاندار کرمان در جیرفت گفت: فعالان مالی باید شناخت خوبی داشته باشند.

وی با عنوان اینکه ریال عمان سومین واحد پولی با ارزش دنیا است گفت: ما روابط حسنه ای با این کشور داشتیم ولی روابط مالی مطلوبی بین ما برقرار نبوده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه این مسئله همیشه مورد گلایه مندی مسئولان کشور بوده است، اضافه کرد: با همکاری سازمان توسعه و تجارت نقشه راه ایجاد شد و پیگیری های زیادی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 728 میلیون دلار صادرات به عمان داشتیم مطرح نمود: ظرف پنج سال صادرات ما پنج برابر شده و خط مستقیم هوایی را در چند استان داریم و در آینده از اهواز و اردبیل هم خط هوایی راه اندازی می گردد.

ضرابی با بیان اینکه به وسیله خط دریایی از بندرعباس، خرمشهر و جاسک هم در حال ارتباط هستیم گفت: کشور عمان در زمینه صادرات بسیار مهم است.

وی با ابراز اینکه در بحث صادرات بسته بندی و سورتینگ محصولات در دستور کار است گفت: با راه اندازی پایانه صادراتی، ظرفیت مهمی برای صادرات ما فراهم می گردد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه به وسیله عمان می توانیم صادرات به دیگر کشورها را هم به وسیله کشور عمان انجام دهیم اضافه کرد: مایحتاج کشور یمن به وسیله عمان تامین می گردد و این کشور رابطه دیرینه ای با کشورهای آفریقایی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سیستم بانکی ما با دیگر کشورها فعال نیست و کشور عمان با 16 کشور گواهی صادرات آزاد دارد از این طریق می توانیم کالاهای ایران را صادر کنیم.

ضرابی با بیان اینکه در استان کرمان می توانیم محصولی مثل زعفران را به وسیله عمان به کشور آمریکا صادر کنیم اضافه کرد: سه طرح در استان کرمان و در شهرهای سیرجان، جیرفت و کرمان سرمایه گذار عمانی دارند که دو طرح آن مشکل دارند که امیدواریم با حمایت استاندار کرمان این مسائل حل گردد.

وی با بیان اینکه در منطقه جنوب کرمان شرکت های مدیریت صادرات وجود ندارد و حضور در نمایشگاه های تخصصی عمان یاری زیای به این منطقه می نماید گفت: در حوزه گردشگری، توریسم سلامت، مذهبی و گردشگری عمان ظرفیت خوبی دارد که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

موسوی عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و قطر نیز در این جلسه گفت: روابط ما در قطر در حال توسعه است و شرکت سرمایه گذاری برای ارتباط قطر در جیرفت باید تشکیل گردد.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری، قطر به ایران بسیار نزدیک شده و روابط بسیار خوبی داریم مطرح نمود: قطر با ایران روابط مالی بسیار گسترده ای دارد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و قطر با عنوان اینکه یک فروشگاه زنجیرهای از استان کرمان در قطر در حال راه اندازی است گفت: این مهم بزودی انجام می گردد و نشان می دهیم که می گردد صادرات خوبی به این کشور داشت.

513، ش

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 727

به "صادرات 728 میلیون دلاری ایران به عمان ، راه اندازی خط مستقیم هوایی از عمان به چند استان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 728 میلیون دلاری ایران به عمان ، راه اندازی خط مستقیم هوایی از عمان به چند استان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید