طرز تهیه یک میان وعده جذاب به سبک لبنانی

به گزارش لیسو، حمص یا هوموس از غذا های عربی است که بیشتر به عنوان پیش غذا استفاده می گردد، اما به دلیل اینکه پیش غذای سنگینی است می توانید به عنوان غذای اصلی هم آن را میل کنید.

طرز تهیه یک میان وعده جذاب به سبک لبنانی

به گزارش ، ترکیبات حمص شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد و ما را از امتحان کردنش منصرف کند.در ادامه طرز تهیه این غذای خوشمزه را باهم یاد می گیریم.

نخود: 1 لیوان

سیر: 4 حبه

ارده: 4 قاشق غذاخوری

جوش شیرین: 1 قاشق چایخوری

روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

جعفری: دلخواه برای تزیین

1. نخود را از شب قبل خیس کنید و تا روز بعد چند بار آب آن را عوض کنید. حجم نخود بعد از خیس خوردن بیشتر می گردد پس از ظرف بزرگ تری بهره ببرید و به اندازه کافی آب بریزید.

2. نخود را با چند لیوان آب، جوش شیرین و حبه های سیر داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بگذارید بپزد و نرم گردد. جوش شیرین باعث می گردد پوست نخود بعد از پخت راحت تر جدا گردد. بعد از این که نخود به خوبی پخته شد، پوست شفاف روی آن را جدا کنید.

3. نخود پخته پوست کنده و سیر های نرم شده، روغن زیتون و آبلیمو را داخل میکسر یا غذاساز بریزید و بزنید تا یکدست گردد. ارده را همراه با دو قاشق غذاخوری آب و نمک و فلفل اضافه کنید و مجدداً میکس کنید. در صورتی که هوموس غلیظ تر از چیزی است که میل دارید کمی بیشتر آب اضافه کنید.

4. هوموس را به ظرف سرو منتقل کنید و مقداری روغن زیتون روی آن بریزید. در کنار این هوموس خوشمزه می توانید از نان پیتای سرخ یا گریل شده، سبزیجاتی مثل خیار، کاهو، هویج و فلفل دلمه ای بهره ببرید.

منبع: ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 681

به "طرز تهیه یک میان وعده جذاب به سبک لبنانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک میان وعده جذاب به سبک لبنانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید