عبدالله: به کشورهای منطقه و دنیا برای گفت وگو با طالبان احتیاج داریم

به گزارش لیسو، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که این کشور برای دستیابی به صلح نیازمند همکاری کشورهای منطقه و دنیا است تا طالبان وادار به گفت وگوهای جدی گردد.

عبدالله: به کشورهای منطقه و دنیا برای گفت وگو با طالبان احتیاج داریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به آخرین تحولات فرایند صلح این کشور گفت که کوشش ها در مرحله حساس و سرنوشت ساز واقع شده است.

وی اضافه نمود: برای دست یافتن به صلح پایدار و باعزت، ما نیازمند همکاری مداوم کشورهای منطقه و جامعه بین الملل هستیم تا طالبان به گفت وگوهای جدی وادار گردد.

عبدالله در ادامه نیز با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها و تشدید جنگ در جریان مذاکرات خواهان سرانجام خشونت در افغانستان و برقراری آتش بس دایمی شد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت: ما معتقدیم که جنگ افغانستان راهکار نظامی ندارد. تعهد افغانستان برای صلح پابرجا است. اگر شرایط به گونه ای دیگر پیش آید و از فرصت پیش آمده برای گفت وگو و سرانجام جنگ استفاده درست نگردد، برای دفاع از کشور آمادگی کامل داریم.

عنایت الله بابر فرهمند معاون شورای عالی مصالحه افغانستان نیز پیش از این گفته بود که در چند ماه گذشته فرایند صلح شدت و گرمی خود را از دست داده است و به سردی گراییده است.

وی گفت که جامع جهانی در فرایند صلح افغانستان نقش تماشاگر به خود گرفته است و این به نفع آنها نیز نیست.

اکرم خپلواک دیگر معاون این شورا نیز گفته بود که درباره هزینه صلح در سطح دولت، سیاسیون، شورای ملی، زنان، جامعه مدنی، احزاب و سایر مردم افغانستان اختلاف وجود دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1648

به "عبدالله: به کشورهای منطقه و دنیا برای گفت وگو با طالبان احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: به کشورهای منطقه و دنیا برای گفت وگو با طالبان احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید