قیمت نفت به بالای 74 دلار رسید

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، درحالی که یک گزارش صنعتی نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا افت نموده است و با نگرانی از محدود شدن عرضه نفت در جهان با نزدیک شدن تحریم های آمریکا علیه ایران، قیمت نفت به بالاترین میزان 2 هفته ای خود رسید و از 74 دلار فراتر رفت.

قیمت نفت به بالای 74 دلار رسید

موسسه سوخت آمریکا اعلام نمود که هفته گذشته میزان ذخایر نفت خام تجاری آمریکا 5.2 میلیون بشکه افت نموده است، که این 3 برابر مقداری است که تحلیل گران پیش بینی نموده بودند. داده های رسمی دولتی ساعت 18:00 به وقت تهران اعلام خواهد شد.

تحلیل گر کامرزبانک، کارستن فریسچ، گفت: داده های موسسه سوخت آمریکا (ای پی آی) پس از بسته شدن معاملات دیروز انجام گردیده است و بنابراین ممکن است داده های رسمی عصر امروز نشان دهنده کاهش بیشتری هم باشد.

قیمت پیش خرید نفت خام برنت، بنچ مارک بین المللی نفت خام جهان، تا ساعت 17:55 به وقت تهران، 1.52 دلار یا 2 درصد جهش کرد و به 74.15 دلار رسید. این شاخص در معاملات امروز تا 74.19 دلار هم بالا رفت که بالاترین قیمت آن از 8 آگوست تا کنون است.

قیمت نفت خام آمریکا هم با بیش از 2 درصد یا 1.52 دلار جهش به هر بشکه 67.22 دلار رسید.

قیمت نفت همچنین با دلار ضعیف هم تقویت شد. دلار امروز در واکنش به انتقادات ترامپ که گفته بود ما در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو خرسند نیستیم، افت کرد.

دلار ضعیف به معنای ارزان تر در آمدن قیمت نفت برای خریدارانی است که از سایر ارزها استفاده می نمایند.

گرگ مک کنا، استراتژیست ارشد بازار در شرکت کارگزاری اکسی ترید، می گوید: مساله ایران همچنان بر ذهن تاجران تاثیر می گذارد.

چشم انداز افت تولیدات ایران به علت تحریم های آمریکا هم از سوی دیگر قیمت ها را تقویت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 24

به "قیمت نفت به بالای 74 دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت به بالای 74 دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید