مسائل مالیاتی فعالان مالی پیگیری می گردد

به گزارش لیسو، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به مباحث مالیاتی صنعتگران گفت: این موضوع یک موضوع آزاردهنده است و به وسیله اتاق ایران به دنبال حل این مشکل هستیم. ضمن اینکه برای حل مسائل فعالان حوزه نفت و گاز در استان خوزستان نیز پیگیری خواهیم کرد تا در جلسه ای با حضور وزیر نفت و اتاق های استان های نفتی، مسائل این واحدها آنالیز گردد.

مسائل مالیاتی فعالان مالی پیگیری می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ابوالفضل روغنی در جلسه کمیسیون صنعت اتاق ایران که با حضور اعضای این کمیسیون در اتاق اهواز برگزار گردید، با بیان اینکه فضای غالب خوزستان به دلیل حضور نفت، دولتی است، اضافه کرد: شرکت های بزرگ کارفرمای شرکت های کوچک هستند و در همه جهان به این شکل است. در این زمینه انجمن هلدینگ های کشور راه اندازی شد تا زبان مشترک گفت وگو میان شرکت های کوچک و بزرگ به وجود بیاید.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران توضیح داد: شرکت های متعددی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی انجمن هایی را تأسیس نموده اند تا بتوانند با زبانی مشترک با شرکت های بزرگ کارفرما ارتباط برقرار و نسبت به پیگیری حل مسائل خود اقدام نمایند.

روغنی با اشاره به اینکه کشور دچار کاهش درآمد شده است و بحث مسائل مالیاتی برای شرکت ها و فراورینمایندگان کشور مطرح نمود: این موضوع یک موضوع آزاردهنده است و به وسیله اتاق به دنبال حل این مشکل هستیم. این شرایط در استان اصفهان نسبت به دیگر استان های کشور بدتر است و در این زمینه قرار است به وسیله قوه قضاییه موضوع پیگیری و حل گردد زیرا این موضوع در صورت ادامه به یک فاجعه ملی تبدیل خواهد شد.

ظرفیت خالی صنایع در خوزستان

رئیس اتاق اهواز نیز در این نشئت با اشاره به ظرفیت های مالی و فراوریی خوزستان در زمینه های برق، خرما و فولاد، گفت: بعضی از واحدهای صنعتی و فراوریی در خوزستان با 20 درصد از ظرفیت خود فعال هستند.

شهلا عموری اظهار کرد: استان خوزستان از نظر جمعیتی در رتبه پنجم کشور قرار گرفته است اما در خوزستان باوجود ظرفیت های فراوان از نظر بیکاری شاهد نرخ بالایی هستیم.

او با اشاره به اینکه 85 درصد از نفت فراوریشده در کشور در خوزستان فراوری می گردد، اضافه کرد: 21 واحد پتروشیمی در خوزستان فعال است که به فراوری بیش از 18.5 میلیون تن محصول در سال می پردازند. همچنین صنایع قطعه سازی در استان وجود دارد که برای یاری به صنعت نفت کشور در خوزستان ایجاد شده اند.

رئیس اتاق اهواز با بیان اینکه خوزستان دومین قطب فراوری فولاد کشور است، توضیح داد: 20 درصد از فراوری برق کشور در خوزستان است و همچنین شاهد همه خطوط زمینی، ریلی، دریایی و هوایی در استان هستیم که همه این مسائل نشان دهنده ظرفیت بالای خوزستان است اما متأسفانه باوجوداین ظرفیت ها، شاهد نرخ بالای بیکاری در خوزستان هستیم.

عموری مطرح نمود: بعضی از واحدهای صنعتی و فراوریی در خوزستان با 20 درصد از ظرفیت خود فعال هستند و بسیاری از کارکنان و کارگران این واحدها به دلیل شرایط به وجود آمده در این واحدها بیکار شده اند. این مسئله می طلبد تا به صورت ویژه به واحدهای فراوریی در خوزستان توجه گردد.

او ادامه داد: در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان می توان صنایعی از جمله کشتی سازی، صنایع شیلاتی و پتروشیمی را ایجاد کرد. در شهرهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز علاوه بر صنایع کشتی سازی، صنایع شیلاتی و پتروشیمی، می توان صنایع بسته بندی خرما را ایجاد کرد زیرا خوزستان در فراوری خرما اولین استان کشور است.

رئیس اتاق اهواز مطرح نمود: فرصت های سرمایه گذاری شامل بخش آب و برق، پتروشیمی، کشاورزی، صنعت و معدن و ... در خوزستان وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به این بخش ها نسبت به سرمایه گذاری در حوزه موردنظر خود اقدام و زمینه را برای حل مشکل اشتغال استان فراهم نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 756

به "مسائل مالیاتی فعالان مالی پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مالیاتی فعالان مالی پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید