موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان

به گزارش لیسو، جنبش طالبان افغانستان امروز یکشنبه خاطرنشان کرد، ممنوعیت فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ را در این کشور لغو نموده و امنیت را برای کارمندان این سازمان برای انجام فعالیتهایشان در مناطق تحت کنترل این شبه نظامیان تامین می نماید.

موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان

ماه آوریل گذشته رهبران شبه نظامیان طالبان فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت دنیای را در افغانستان ممنوع اعلام نموده و علت این اعمال ممنوعیت را انجام فعالیتهای مشکوک از سوی این سازمان ها به هنگام عملیاتهای واکسیناسیون و عدم پایبندی آنها به ماموریتهایی که از قبل اعلام نموده بودند، خواندند.

با این حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه ای گفت، این جنبش تضمینهای امنیتی قبلی را برای فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان مجددا اعمال نموده و از همه نیروهایش درخواست می نماید راه را برای فعالیتهای کمیته بین المللی صلیب سرخ در این کشور هموار نموده و به امنیت کارمندان و تجهیزات این کمیته اهمیت بدهند.

با این حال طالبان در این بیانیه صحبتی از برداشتن ممنوعیت فعالیت سازمان بهداشت دنیای در افغانستان نکرد.

سازمان بهداشت دنیای مجری برنامه واکسیناسیون در افغانستان، از معدود کشورهای دنیا که همچنان موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال در آن وجود دارد، بوده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز برای بیش از 30 سال در افغانستان به ارائه حمایتهای پزشکی پرداخته است.

گروه های امدادرسان فعال در افغانستان معمولا تاکید دارند که در این کشور موضع بی طرف دارند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز از بابت حفظ سفت وسخت موضع بی طرفی اش در درگیری های افغانستان شهرت داشته است.

این سازمان در مناطق تحت کنترل طالبان با دریافت تضمینهای امنیتی از سوی این جنبش فعالیت داشته و معمولا بعد از وقوع درگیری بین این شبه نظامیان و ارتش افغانستان به جمع آوری اجساد متعلق به هر دو طرف درگیری یاری می کرد. در حال حاضر برآورد می گردد که طالبان کنترل بیش از نیمی از 410 منطقه افغانستان را در دست خود دارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 388

به "موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید