موج تازه مهاجرت به اروپا؛ شمار پناهجویان افغان بیش از پناهجویان سوری

به گزارش لیسو، در پی افزایش ناامنی ها در افغانستان و اوضاع نامناسب این کشور، در امسال میلادی 17 هزار پناهنده افغان وارد اروپا شدند که این میزان بیش از شمار پناهجویان سوری است.

موج تازه مهاجرت به اروپا؛ شمار پناهجویان افغان بیش از پناهجویان سوری

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اداره امور مرزی اتحادیه اروپا یا فرنتکس اعلام نمود که از شروع امسال میلادی تاکنون شمار مهاجرت پناهجویان افغانستانی به اروپا بیش از پناهجویان سوری است.

براساس گزارش فرتکس، در طی امسال میلادی حدود 80 هزار پناهجو وارد کشورهای اروپایی شده اند که از این میان 17 هزار نفر افغانستانی هستند و تنها 10 هزار نفر شامل پناهجویان سوری می باشند.

براساس برآوردهای سازمان جهانی مهاجرت میزان ورود مهاجرین غیرقانونی افغانستانی به اروپا دوبرابر می گردد.

افزایش شمار پناهندگی اتباع افغانستان به اروپا در حالی افزایش یافته که این پناهجویان با اخراج اجباری و عدم رسیدگی به درخواست پناهندگی از سوی کشورهای اروپایی روبرو هستند و شمار بسیاری از آنها نیز در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.

وزارت مهاجرین افغانستان اوایل سل جاری اعلام نمود که بیش از 150 هزار پناهجوی افغان در اروپا در وضعیت بلاتکلیفی بسر می برند و به درخواست پناهندگی آنها رسیدگی صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که میزان پذیرش پناهندگی پناهجویان افغان در سال های اخیر در حالی به شدت کاهش یافته که سازمان ملل سال گذشته این کشور را به دلیل تشدید ناامنی ها در فهرست کشورهای درگیر جنگ قرار داد.

این در حالی است که بیش از 3 میلیون و 778 هزار آواره داخلی نیز در افغانستان وجود دارد که بیشتر آن ها به دلیل جنگ و ناامنی و یا خشکسالی مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 447

به "موج تازه مهاجرت به اروپا؛ شمار پناهجویان افغان بیش از پناهجویان سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج تازه مهاجرت به اروپا؛ شمار پناهجویان افغان بیش از پناهجویان سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید