نوسازی شهری نیازمند برخورداری از رویکرد مشارکت جویانه است

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، سید محمد پژمان شامگاه یکشنبه در بازدید از موزه عمارت شهرداری اردبیل بازسازی این بنای تاریخی را اقدامی مثبت دانست و توضیح داد: در بازسازی بافت های فرسوده استفاده از ظرفیت شهرداری ها یکی از سیاست های دولت در حوزه مسکن بوده که باعث توجه به مسائل اجتماعی نیز خواهد شد.

نوسازی شهری نیازمند برخورداری از رویکرد مشارکت جویانه است

وی با بیان اینکه در بازسازی شهری، شهرداری ها باید یک الگوی واحد و فراتر از طرح تفضیلی داشته باشند؛ اضافه نمود: بازسازی و بازآفرینی شهری در وهله اول احتیاج به مطالعه دقیق و سپس تقویت زیرساخت ها و اجرای نقشه های معابر دارد.

پژمان با اشاره به اینکه شهرداری ها و نهادهای مربوط باید با ارائه مشوق های لازم پشتیبان مردم در اجرای این قبیل طرح ها باشند، یادآور شد: شهرداری اردبیل در چند سال اخیر با نگاهی ویژه به بحث بازآفرینی شهری که اخیرا در سطح کشور هم مورد تاکید قرار گرفته توانسته در قدم های نخست با بازگشایی معابر و احداث پیاده راه ها زیرساخت های لازم را فراهم آورد.

مدیرعامل بازآفرینی شهری کشور با بیان اینکه باید در ساختمان سازی یا آپارتمان سازی به معابر و زیرساخت ها توجه گردد، اضافه نمود: چنانچه بازسازی شهری بدون مطالعه اولیه اجرا شده و هدفمند نباشد مسائل عدیده ای به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه از مقامات محلی و اعضای شورای شهر خواست تا محلاتی را که احتیاج به بازآفرینی دارند را در اولویت قرار داده و معابرها را در ظرف مدت زمان مقرر بازآفرینی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 149

به "نوسازی شهری نیازمند برخورداری از رویکرد مشارکت جویانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی شهری نیازمند برخورداری از رویکرد مشارکت جویانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید