نکونام: آرزویم سرمربیگری استقلال است

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران ، جواد نکونام در اولین تجربه سرمربیگری اش در لیگ برتر نشان داد می تواند آینده درخشانی داشته باشد و به موفقیت های زیادی برسد. نکونام که راهنمایی نساجی مازندران را به عهده دارد، با تیم تازه وارد لیگ برتری تا الان هم فوتبال خوبی ارائه داده و هم نتایج نسبتا خوبی گرفته. سرمربی قرمزپوشان قائمشهری درباره شرایط تیمش و تجربه سرمربیگری در لیگ برتر صحبت های جالبی دارد:

نکونام: آرزویم سرمربیگری استقلال است

* * *

- نکته جالبی که در نساجی وجود دارد این است که خیلی سخت شکست می خورد، یعنی اگر هم می بازید به سختی این اتفاق رخ می دهد.

ما از لحاظ کار تیمی خیلی خوب هستیم. من 2 هفته پیش هم گفتم که چند بازیکن ما هستند که هنوز در غالب تیمی نیستند. ما لیگ را با 13 بازیکن آغاز کردیم و پیشرفت ما ن کاملا معین است. ما برای هر بازی برنامه خاص خودمان را داریم. مهمتر از همه این است که بازیکنان ما باور کردند فوتبال ورزشی است که در آن مهم این است که در روز مسابقه کدام بازیکن و تیم بهتر بازی نمایند.

- شما در زمان مسابقه خیلی کنار زمین جنب و جوش دارید و خیلی حرص می خورید.

خب هر مربی یک سیستم دارد، من نمی توانم مانند یک سری مربی ها کنار خط باشم و جریان بازی را نگاه کنم. من جنب و جوش خودم را دارم. زمانی که فوتبال هم بازی می کردم همینطور بودم و همین جنب و جوش را داشتم. الان هم سبک مربیگری من اینطور است. با این حرکات انرژی کاملا به بازیکنان داخل زمین منتقل می گردد و به نظرم سیستم تیم از مربی شکل می گیرد.

- از نظر خیلی ها سرمربی بعدی استقلال جواد نکونام است، آیا واقعا همچین هدفی در برنامه شما وجود دارد؟

به هرحال روی نیمکت تیم های بزرگ نشستن آرزوی هر مربی است. برای من هم آرزویی است که اگر لیاقتش را داشته باشم بتوانم روی نیمکت استقلال بنشینم ولی الان فقط به موفقیت خودم و نساجی فکر می کنم. در ادامه اگر لیاقتش را داشتم دوست دارم سرمربی استقلال بشوم. فعلا باید جلو برویم و ببینم چه اتفاقی رخ می دهد. تنها آرزوی من این است که استقلال موفق باشد.

- به نظر شما حضور مربیان خارجی مانند برانکو و شفر توانستند به فوتبال ما یاری کند؟

صددرصد حضور این مربیان به فوتبال ما یاری می نماید. مربیان خارجی با ایده های جدید به فوتبال ما می آیند و اگر هرکدام از این مربیان یک نکته مثبت داشته باشند به فوتبال ما یاری می نماید. حضور این مربیان می تواند به من مربی جوان یاری کند تا چیز های جدیدی یاد بگیرم.

- خیلی ها اعتقاد دارد تاکتیکی که شما در نساجی استفاده می کنی مانند تاکتیک تیم ملی است، این مساله را قبول دارید؟

ببنید من از هر مربی که کار کردم چیزی یاد گرفتم و استفاده می کنم و البته سبک خودم را دارم. اگر سبک تیم ملی را بتوانم انجام بدهم باعث افتخارم است. حداقلش این است که اگر تیم ملی در جام جهانی دفاع هم نموده، توانسته مقابل تیم های خوب جهان این کار را انجام بدهد. هرکسی می تواند هر سبکی را ارائه کند. کوشش من این بوده که هر چیزی که یاد گرفتم را استفاده کنم تا بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم.

- فکر می کنی تیم ملی ما پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد یا اصلا باید از این تیم انتظار قهرمانی داشت؟

به نظرم می توانیم انتظار قهرمانی داشته باشیم، چون تیم خوبی داریم و بازیکنان چند سال است که کنار هم بازی می نمایند. تیم ما تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است. این دوره می تواند دوره ای باشد که ما قهرمان شویم. من 2 بار تا نزدیکی قهرمانی آسیا رفتم اما نشد.

590-11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 69

به "نکونام: آرزویم سرمربیگری استقلال است" امتیاز دهید

23 کاربر به "نکونام: آرزویم سرمربیگری استقلال است" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام: آرزویم سرمربیگری استقلال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید