واکنش ترکیه به بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت حمله آنکارا به سوریه

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه امروز شنبه در واکنش به اقدام اتحادیه عرب در محکوم کردن حمله آنکارا به شمالی سوریه اظهار داشت: دبیرکل اتحادیه عرب با متهم کردن آنکارا در جرایم گروه تروریستی شریک شده و به دنیا عرب خیانت نموده است.

واکنش ترکیه به بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت حمله آنکارا به سوریه

حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در پاسخ به سئوالی درباره نشست امروز اتحادیه عرب گفت: اولین و بزرگترین قربانی پاکسازی قومی و نژادی و نیز جنایات ضدانسانی که از سوی پ ی د/ پ ک ک به انجام رسیده و باعث شده است که آن ها از خانه های خود در شرق فرات آواره شوند، عرب ها هستند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در ادامه اضافه نمود: دبیرکل اتحادیه عرب به جای اینکه صدای دنیا عرب باشد و از حقوق اعراب سوریه دفاع کند، تعجب برانگیز است که از حامیان جنایت علیه عرب ها و تروریست هائی که یک وطن عربی را تجزیه می نمایند؛ حمایت می نماید.

وی بی اشاره به نقض منشور ملل متحد در حمله به بخشی از خاک یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق ادعا کرد: اتحادیه عرب که نسبت به اقدامات غیرانسانی در قدس و خاورمیانه و آفریقای شمالی سکوت نموده است، با اشغالگر نامیدن ترکیه به جای یک گروه تروریستی که تمامیت ارضی سوریه را هدف قرار داده است، شریک جنایت این گروه شده است و به دنیا عرب خیانت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 479

به "واکنش ترکیه به بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت حمله آنکارا به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترکیه به بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت حمله آنکارا به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید