واکنش عبدالله عبدالله به اعلام آتش بس از سوی طالبان

به گزارش لیسو، رئیس شورای عالی مصالحه ملی (صلح) افغانستان به اقدام طالبان در اعلام سه روز آتش بس به مناسبت عید فطر واکنش نشان داد.

واکنش عبدالله عبدالله به اعلام آتش بس از سوی طالبان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه طلوع، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز دوشنبه در بیانیه ای در واکنش به اعلام آتش بس سه روزه از سوی طالبان، گفت: به باور ما راهکار بیرون رفت از بحران کنونی کشور تسریع مذاکرات، اعلان آتش بس دایمی و قطع همیشگی جنگ است.

عبدالله اضافه نمود: در گذشته جمهوری اسلامی افغانستان در روز های عید و مناسبت های خاص، آتش بس یکجانبه اعلام نموده است. برقراری آتش بس موقت در مناسبت های مختلف، فرصت کوتاه آرامش را برای مردم فراهم می نماید، اما راهکار اساسی و دایمی برای حل مشکل کشور نیست.

او بار دیگر تأکید کرد که بحران افغانستان، راهکار نظامی ندارد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در ادامه می گوید: تجربه چهار دهه اخیر نشان می دهد که نسخه خشونت و کشتار نه تنها راهکار نیست بلکه به عمق بحران و منازعه اضافه نموده است. به همین دلیل، هیچ گروهی دچار اشتباه محاسباتی نشود که با کشتار و خشونت بیشتر به نتیجه می رسد.

او در ادامه می گوید: از فرصت استفاده نموده و بار دیگر طالبان را به از سرگیری مذاکرات، آتش بس دایمی، قطع جنگ و خون ریزی و یافتن راهکار سیاسی جامع، عادلانه، با عزت و قابل قبول برای تمام طرف ها فرا می خوانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1591

به "واکنش عبدالله عبدالله به اعلام آتش بس از سوی طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عبدالله عبدالله به اعلام آتش بس از سوی طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید