واکنش گروه های سیاسی عراق به بیانیه مرجعیت، حکیم: مجلس عراق نشست فوق العاده برگزار کند

به گزارش لیسو، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به بیانات امروز مرجعیت از مجلس عراق خواست که با برگزاری نشستی فوق العاده اجرای اقداماتی که مرجعیت عالی بدان فراخواند را شروع کند.

واکنش گروه های سیاسی عراق به بیانیه مرجعیت، حکیم: مجلس عراق نشست فوق العاده برگزار کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دفتراطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم با اعلام تأسف و تأثر شدید از حوادث خونبار در تظاهرات دو روز گذشته که ده ها شهید و مجروح از تظاهرات نمایندگان و نیروهای امنیتی در پی داشت، گفت: از مجلس عراق می خواهیم که با برگزاری نشستی فوق العاده اجرای اقداماتی را که مرجعیت عالی بدان فراخواند شروع کند و جلسات خود را تا زمان تصویب قانون منصفانه انتخاباتی براساس رأی دهی به افراد و تصویب قانون کمیساریای عالی مستقل انتخابات با مشورت سازمان ملل متوقف نکند.

وی همچنین ادامه داد: از دستگاه های قضایی نیز می خواهیم که تحقیقاتی عادلانه و فوری درباره حوادث استان های ذی قار و نجف اشرف شروع کند.

حکیم همچنین خطاب به تظاهرات نمایندگان گفت: از تظاهرات نمایندگان نیز می خواهیم که مسالمت آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ نمایند و نفوذیان را که در پی شرارت در عراق و کشاندن کشور به سمت آشوب و درگیری داخلی هستند از خود جدا نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 592

به "واکنش گروه های سیاسی عراق به بیانیه مرجعیت، حکیم: مجلس عراق نشست فوق العاده برگزار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش گروه های سیاسی عراق به بیانیه مرجعیت، حکیم: مجلس عراق نشست فوق العاده برگزار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید