وزیر خارجه آمریکا چین را تهدید کرد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلویزیونی خود با شبکه خبری ان بی سی نسبت به اقدامات چین در مورد مساله تایوان ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه آمریکا چین را تهدید کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، بلینکن گفت: آنچه ما شاهد آن هستیم و منشأ واقعی نگرانی های ما است، اقدامات متجاوزانه روز افزون توسط دولت چین در پکن در مورد مساله تایوان است که منجر به افزایش تنش ها در تنگه تایوان می گردد.

وی همچنین در ادامه اظهارات خود تاکید نمود که ایالات متحده تعهدی بلند مدت به قانون روابط با تایوان در راستای کسب اطمینان از توانایی تایوان در دفاع از خود و حفظ آرامش و امنیت در غرب اقیانوس آرام دارد.

وی با این حال به سوال مجری شبکه ان بی سی در مورد چگونگی واکنش آمریکا به اقدامات نظامی چین در تایوان پاسخی نداد و گفت: تمام آن چیزی که من می توانم به شما بگویم این است که ما تعهدی جدی نسبت به حصول اطمینان از توانایی تایوان برای دفاع از خود داریم. ما تعهدی جدی به آرامش و امنیت در غرب اقیانوس آرام داریم.

وی اضافه نمود: ما پای تعهدات خود ایستاده ایم. و به همین دلیل، هر کسی که بخواهد از زور برای ایجاد تغییر (در موقعیت فعلی تایوان) کوشش کند، اشتباهی جدی مرتکب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1547

به "وزیر خارجه آمریکا چین را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا چین را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید