پادشاه تایلند رهبر نظامیان را به عنوان نخست وزیر جدید تایید کرد

به گزارش لیسو، خبرنگاران: ژنرال پرایوت چان اوچا فرمانده ارتش تایلند امروز دوشنبه از سوی پادشاه این کشور به عنوان نخست وزیر جدید تایید و منصوب شده است.

پادشاه تایلند رهبر نظامیان را به عنوان نخست وزیر جدید تایید کرد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، 4 روز پس از آنکه ژنرال چان اوچا فرمانده ارتش تایلند از سوی مجلسی که خود وی انتخاب نموده به عنوان نخست وزیر برگزیده شد پادشاه تایلند نیز حکم نخست وزیری او را تایید نموده است.

بر اساس این گزارش انتخاب و معرفی فرمانده ارتش تایلند به عنوان نخست وزیر جدید این کشور با انتقاد مخالفان روبرو شده و آنها این اقدام را یک کار بی فایده سیاسی ارزیابی نموده اند.

پرایوت روز پنج شنبه 3 ماه پس از رهبری کودتای نظامی از سوی نمایندگان مجلس تایلند به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شده بود. 191 نفر از 197 نماینده مجلس ملی تایلند به وی رای داده اند. وی تنها نامزد احراز این پست بوده است.

تایید حکم نخست وزیری از سوی پادشاه تایلند بیشتر جنبه فرمالیته دارد. تایید این حکم راستا لازم برای تشکیل دولت موقت طی هفته های آینده را فراهم نموده است گرچه قدرت همچنان به شدت در اختیار شورای ملی برای نظم و صلح خواهد بود.

ارتش تایلند 22 می اعلام نموده بود که کودتای نظامی برای جلوگیری از ادامه خونریزی در این کشور لازم بوده است. تایلند طی ماه های گذشته صحنه اعتراضات و درگیری های سیاسی شدیدی بین هواداران و مخالفان یینگ لاو شیناواترا نخست وزیر برکنار شده بوده است.

نخست وزیر جدید تایلند نیز در این باره تاکید نمود: کشور ما با مسائل زیادی که طی سال های گذشته انباشته شده روبرو است و باید هر چه سریعتر این مسائل حل و فصل گردد. برای انجام این کار ما نباید مسائل جدیدی را در آینده ایجاد کنیم.

منتقدان کودتای نظامی ارتش و کوشش های فرمانده ارتش تایلند برای بازگرداندن خوشحالی و نشاط به مردم را محکوم نموده اند.سازمان تایلند آزاد برای حقوق بشر و دموکراسی نیز ضمن مخالفت با انتخاب نخست وزیر جدید این کشور این اقدام را غیر قانونی ارزیابی نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 483

به "پادشاه تایلند رهبر نظامیان را به عنوان نخست وزیر جدید تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه تایلند رهبر نظامیان را به عنوان نخست وزیر جدید تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید