مجلس اروپا هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد

به گزارش لیسو، معاون رئیس مجلس اروپا هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شده و این اقدام را برای ایده های اروپایی سودمند دانست.

مجلس اروپا هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر گراف لامبسدورف، معاون رئیس مجلس اروپا از دولت آلمان درخواست کرد که مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را متوقف کند.

وی سرانجام این مذاکرات را برای ایده های اروپایی سودمند و مفید ارزیابی نموده و گفت: آلمان و اتریش باید حالا با مشارکت هم با گشودن فصل جدیدی از این مذاکرات موافقت نکنند. این می تواند سرانجام فرآیند الحاق عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باشد.

بعد از کودتای نظامی شکست خورده در ترکیه و با توجه به اقدامات سختگیرانه و سرکوبگرانه اردوغان علیه مخالفان، بسیاری احزاب و سیاستمداران اروپایی خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شدند.

اتریش و احزاب چپ و لیبرال دموکرات آلمان در درخواست های جداگانه ای خواهان توقف فرایند مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شده اند.

لامبسدورف در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که ملاقات بین رئیس جمهور ترکیه با همتای روس خود در روز سه شبه برای اتحادیه اروپا دلیلی برای نگرانی نیست. ترکیه در راستا رها کردن روابط خود با غرب نیست. روسیه جایگزینی برای جهت دهی این کشور به سمت اروپا نیست. اردوغان با پوتین ملاقات می نماید تا این مسئله را آشکار کند که می تواند کارهای دیگری هم انجام دهد.

معاون رئیس مجلس اروپا همچنین گفت: البته ترکیه برای رشد مالی خود به دسترسی به بازار اروپا و برای امنیت خود به حمایت ناتو احتیاج دارد. همچنین توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا برای آنکارا به ندرت به عنوان ابزار فشاری بر اروپا کاربرد دارد. مانند سابق پایبندی به توافق پناهندگان به نفع هر دو طرف است.

در این میان نیلز آنن، از سیاستمداران سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات مجلس آلمان درباره ملاقات امروز رئیس جمهور ترکیه با همتای روس خود ابراز نگرانی نموده است.

وی در این باره گفت که روی آوردن ترکیه به سمت پوتین و روی گردانی از ناتو نمی تواند به نفع ما باشد. بنابراین ما باید در تبادل نظر با آنکارا باقی بمانیم.

آنن توضیح داد که ملاقات اردوغان با پوتین نشان می دهد که رئیس جمهور ترکیه به هیچ عنوان یک سیاستمدار صرفا عاطفی و غیر قابل پیش بینی نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 783

به "مجلس اروپا هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا هم خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید