پرسپولیس شانسی برای جذب مدافع آزاد دارد؟

به گزارش لیسو، پرسپولیس در حال حاضر شرایط جذب بازیکن آزاد در خط دفاعی را دارد و با توجه به خالی بودن سهمیه خارجی، امکان جذب بازیکن خارجی نیز وجود خواهد داشت.

پرسپولیس شانسی برای جذب مدافع آزاد دارد؟

پرسپولیس در شرایطی که می توانست در جابجایی زمستانی چند بازیکن جدید دیگر به لیست خود اضافه کند به جذب 7 بازیکن بسنده کرد تا امروز در غیاب دو مدافع اصلی خود ناچار به استفاده از یک بازیکن غیرتخصصی در خط دفاعی باشد. تیم برانکو خیلی پیش از این ها حسین ماهینی و محمد انصاری را از دست داده بود و محسن ربیع خواه و آدام همتی هم همچنان مصدومند.

اتفاقِ بدتر اما وقتی رخ داد که سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده هم مصدوم شدند تا پرسپولیس دوباره تنگدستی را تجربه کند. پس از پشت سر گذاشتن محرومیت جابجاییی، قابل انتظار بود که پرسپولیس زمستان پر رفت و آمدی داشته باشد. جذب 5 بازیکن در تابستان قطعی شده بود و نادری و بودیمیر هم به جمع خریدهای تیم اضافه شدند تا با توجه به جدایی منشا، علوان زاده، بهاروندی و عباسیان و همینطور انتقال قرضی طاهرخانی به سپیدرود، تعداد بازیکنان حاضر در لیست پرسپولیس به 26 برسد که در این میان نام دو بازیکن مصدوم به (ماهینی و انصاری) هم دیده می شد.

در حقیقت برانکو در شروع نیم فصل دوم تنها 24 بازیکن در اختیار داشت که 3 نفر از این جمع دروازه بان بودند تا به عبارت بهتر برای 10 پست درون زمین، تنها 21 بازیکن در اختیارش باشد. در این میان حسین ماهینی تمرینات نرم خود را شروع نموده و پس از نوروز شرایط بازی خواهد داشت اما حتی حضور 25 بازیکن برای تیمی که هفته های فشرده ای را در پیش دارد، کافی به نظر نمی رسد.

پرسپولیسی ها در تعطیلات نیم فصل کوشش نافرجامی برای جذب سینا مریدی داشتند. این انتقال با مخالفت باشگاه فولاد به نتیجه نرسید و واکنش پرسپولیسی ها هم جالب بود چرا که نه کوشش مجددی برای جذب این بازیکن کردند و نه گزینه دومی داشتند. برانکو ایوانکوویچ پیش از شروع تمرین روز 5 آذر در مصاحبه با خبرنگاران از جذب چند بازیکن زیر 23 سال در جابجایی زمستانی اطلاع داد اما تنها بازیکنی که در این رده سنی به جمع سرخ ها اضافه شد، محمد نادری بود. حال آنکه پرسپولیس می توانست با خارج کردن نام انصاری از لیست، تا سقف 3 بازیکن بالای 21 سال با استفاده از سهمیه آزاد فیفا و تا سقف تعداد مجاز بازیکن زیر 21 سال به لیست خود اضافه کند.

در لیست بزرگسال پرسپولیس 2 جای خالی وجود دارد و در لیست زیر 23 سال این تیم نام تنها 3 بازیکن مشاهده می گردد تا 6 جای خالی باقی مانده باشد. لیست سهمیه امید پرسپولیس هم با احتساب دو بازیکن جدا شده قرضی 10 جای خالی در لیست زیر 21 سال و 14 جای خالی در لیست زیر 19 سال دارد. با چنین ظرفیتی برای جذب بازیکن، پرسپولیسی ها در جابجایی زمستانی منفعل بودند و برانکو پیش از اردوی پرسپولیس در قطر اظهار داشت لیست این تیم برای نیم فصل دوم با 26 بازیکن که دو نفر از آن ها مصدوم هستند بسته شده است.

حالا پرسپولیس در عمق خط دفاع کمبود دارد و با توجه به مصدومیت های پیش آمده برای ماهینی و انصاری، برای 4 پست دفاع تنها 5 بازیکن تخصصی در اختیار دارد و در هر دیداری که حداقل دو مدافع این تیم شرایط بازی نداشته باشند، با یک مدافع غیرتخصصی بازی خواهد نمود. البته ماهینی و ربیع خواه به زودی برمی گردند اما آنها هیچکدام مدافع میانی تخصصی نیستند و 3 مدافع میانی تخصصی هم برای یک نیم فصل فشرده کافی نیست.

پرسپولیس در حال حاضر شرایط جذب بازیکن آزاد در خط دفاعی را دارد و با توجه به خالی بودن سهمیه خارجی، امکان جذب بازیکن خارجی نیز وجود خواهد داشت. با این حال با توجه محدودیت زمانی در ثبت اسامی بازیکنان برای لیگ قهرمانان آسیا (یک هفته پیش از بازی نخست مرحله گروهی یعنی 3 روز دیگر) و تاکید برانکو به بسته شدن لیست جابجایی بعید است که شاهد جذب بازیکن جدید در خط دفاعی پرسپولیس باشیم و این تیم فصل را با سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و محمد نادری و حضور موقت بازیکنانی همچون حسین ماهینی و محسن ربیع خواه به سرانجام خواهند برد.

11 - 670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 165

به "پرسپولیس شانسی برای جذب مدافع آزاد دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس شانسی برای جذب مدافع آزاد دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید