پلیس مالزی: نشانه ای از وقوع عملیات تروریستی در هواپیمای مفقودی وجود ندارد

به گزارش لیسو، خبرنگاران: براساس تحقیقات پلیس مالزی هیچ یک از مسافران در ناپدید شدن هواپیمای مسافربری دست نداشته اند، استرالیایی ها نیز معتقدند که بدی شرایط آب و هوایی تأثیر منفی زیادی بر کوشش های اجرا شده برای یافتن این هواپیما داشته است.

پلیس مالزی: نشانه ای از وقوع عملیات تروریستی در هواپیمای مفقودی وجود ندارد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که نزدیک به 4 هفته از ناپدید شدن معماگونه هواپیمای مسافربری مالزی می گذرد هنوز هیچ سرنخ روشنی از سرنوشت این هواپیما و مسافران آن به دست نیامده است. پلیس مالزی بر این مسئله تأکید نموده است که نشانه ای از دست داشتن مسافران در ناپدید شدن این هواپیما وجود ندارد.

بر اساس این گزارش مقام های دولتی استرالیا نیز اعلام کردند، عدم دسترسی به اطلاعات معتبر و قابل اعتماد و همچنین بدی شرایط آب و هوایی تأثیر منفی زیادی بر کوشش های صورت گرفته برای یافتن این هواپیمای مسافربری داشته است. کوشش بیش از 10 فروند هواپیما و 9 فروند کشتی از کشورهای مختلف دنیا برای یافتن لاشه هواپیمای مسافربری مالزی هنوز به نتیجه نرسیده است.

مقام های رسمی مالزی از سقوط این هواپیما در اقیانوس هند خبر داده اند ولی هنوز هیچ سند و مدرک معتبری را در این خصوص ارائه ننموده اند. تاکنون فرضیه های زیادی در مورد علت اصلی سقوط این هواپیما مطرح شده که از آن جمله می توان به نقص فنی و عملیات تروریستی و هواپیماربایی اشاره نمود.

رئیس پلیس مالزی تأکید کرد، پس از تبرئه شدن 227 مسافر این پرواز در مورد دست داشتن در ناپدید شدن هواپیما اکنون کار تحقیقات در مورد 12 پرسنل کادر پرواز شروع شده است.

کوشش تیمهای امداد و نجات برای یافتن جعبه سیاه این هواپیما در شرایطی است که باطری جعبه سیاه تنها 30 روز شارژ دارد و پس از 30 روز دیگر امکان پیدا شدن لاشه این هواپیما تقریباً غیرممکن خواهد بود.

یک مقام ارشد سازمان هواپیمایی استرالیا نیز تأکید کرد، متأسفانه عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و معتبر و همچنین بدی شرایط آب و هوایی کوشش های صورت گرفته برای یافتن این هواپیما را با چالش های جدی روبه رو نموده است. اکنون بخش عمده تحقیقات در منطقه ای به وسعت 221 هزار کیلومتر مربع در جنوب اقیانوس هند متمرکز شده است.

طی هفته گذشته ماهواره های استرالیا، چین و فرانسه تصاویر زیادی را در مورد لاشه احتمالی این هواپیما منتشر کردند ولی تاکنون هیچ یک از این تصاویر تأیید نشده است.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه 3 هفته پیش در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 355

به "پلیس مالزی: نشانه ای از وقوع عملیات تروریستی در هواپیمای مفقودی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس مالزی: نشانه ای از وقوع عملیات تروریستی در هواپیمای مفقودی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید