پنتاگون: روسیه در کوشش برای تسریع خروج آمریکا از افغانستان است

به گزارش لیسو، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی مدعی شده دولت روسیه برای تسریع خروج آمریکا از افغانستان کوشش نموده است.

پنتاگون: روسیه در کوشش برای تسریع خروج آمریکا از افغانستان است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که چهارشنبه منتشر نموده ادعا می نماید دولت روسیه با طالبان برای تسریع خروج نظامیان آمریکا از افغانستان همکاری نموده است.

پنتاگون در این گزارش که عنوان ادعامحور تقویت امنیت و ثبات در افغانستان برای آن انتخاب شده ادعا نموده که گروه طالبان با القاعده برای تضعیف دولت افغانستان همکاری می نماید.

در این گزارش آمده است: دولت روسیه تا ماه فوریه مشغول همکاری با دولت مرکزی، کشورهای منطقه و طالبان بوده تا بتواند حضور خود در افغانستان را افزایش داده، خروج نیرهای آمریکا را تسریع کند و با چالش های امنیتی احتاقتصادی ناشی از چنین خروجی مقابله کند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 29 فوریه امسال میلادی توافقی با طالبان را امضا کرد که یکی از مفاد آمریکا خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

بعضی رسانه های غربی هفته گذشته بدون ارائه مستندات لازم ادعا نموده روسیه به شبه نظامیان طالبان برای حمله به نظامیان آمریکایی پول پرداخت نموده است.

پایگاه نشنال گفته گزارش جدید پنتاگون به منزله رسمی کردن ادعای ارتباط میان روسیه و گروه طالبان است. در گزارش پنتاگون ادعا شده است: روسیه برای کسب نفوذ در میان گروه طالبان، محدود کردن حضور نظامیان غربی و تقویت عملیات های ضد داعش از طالبان حمایت سیاسی نموده اگرچه در محافل علنی چنین ارتباطی را انکار می نماید.

نیویورک تایمز آدینه هفته قبل در گزارشی مدعی شد یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه شبه نظامیان طالبان را برانگیخته تا علیه نیروهای ائتلاف بین المللی تحت راهنمایی آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد و برای این کار پاداش اقتصادی مشخص کرد.

به ادعای این روزنامه مقام های اطلاعاتی آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را نیز در جریان این اقدام روسیه قرار داده بودند.

این خبر با واکنش های تند ترامپ و همچنین مقام های روسیه روبرو شد و آنها قویا این گزارش را رد نموده اند اما مقام های ارشد دموکرات کنگره آمریکا خواهان توضیحات سران سازمان های اطلاعاتی این کشور درباره این خبر شدند (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1049

به "پنتاگون: روسیه در کوشش برای تسریع خروج آمریکا از افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: روسیه در کوشش برای تسریع خروج آمریکا از افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید