پیشنهاد بروکسل به رئیس جمهور جدید آمریکا، تاکید بر استقلال بیشتر اروپا

به گزارش لیسو، سران اتحادیه اروپا در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا یک پیمان بنیادین بین دو سوی آتلانتیک و شراکت تنگاتنگ تر را به وی پیشنهاد داده و در عین حال تاکید کردند که اروپا باید خود سرنوشتش را در دست گیرد.

پیشنهاد بروکسل به رئیس جمهور جدید آمریکا، تاکید بر استقلال بیشتر اروپا

با ما سفر کنید و با تور زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاگس شاو آلمان، سران اتحادیه اروپا در آستانه آغاز مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره روی کار آمدن وی ابراز خرسندی کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سران بروکسل به رئیس جمهور جدید آمریکا شراکت تنگاتنگ و آغاز جدید در مناسبات دو سوی آتلانتیک را پیشنهاد دادند.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی در سخنانی در مجلس اروپا یک پیمان بنیادین برای جهانی بهتر را پیشنهاد داده و اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم به بعضی مسائل تعیین از جمله همکاری در زمینه مبارزه با کرونا و تحولات آب و هوایی اشاره نمود.

فون در لاین، در سخنانی در مجلس اروپا گفت: بعد از چندین سال اروپا دوباره یک دوست در کاخ سفید دارد. همه جهان منتظر این بودند که بتوانند دوباره از آمریکا در حلقه ای از دولت های هم فکر استقبال نمایند. این روز ایالات متحده را باز می گرداند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی همچنین گفت: اروپا آماده است با شریک قدیمی و قابل اعتماد خود ارتباط برقرار کند تا جان تازه ای را به ائتلاف ارزشمند ما بدهد.

فون در لاین همچنین ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده در مبارزه ای مشترک با کرونا به ائتلاف بین المللی واکسیناسیون کووکس بپیوندد.

چارلز میشل هم به رئیس جمهور آینده آمریکا یک پیمان بنیادین جدید که اروپا و آمریکا را قوی تر و شرایط جهان را بهتر کند پیشنهاد داد. وی بر اهمیت حمایت از همکاری های چند جانه و بازسازی دوباره اقتصاد بعد از بحران کرونا تاکید نمود.

میشل با اشاره به آسیب هایی که دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به مناسبات دو سوی آتلانتیک وارد کرد گفت: امروز فرصتی برای جوان سازی روابط دو سوی آتلانتیک است که طی چهار سال گذشته بسیار آسیب دیده بود.

وی همچنین به اختلافات بین اروپا و آمریکا هم اشاره نموده و با تاکید بر اینکه این اختلافات یک باره ناپدید نمی شوند گفت: اروپا باید سرنوشت خود را خودش در دست گیرد تا بتواند از منافع و ارزش های خود دفاع کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1401

به "پیشنهاد بروکسل به رئیس جمهور جدید آمریکا، تاکید بر استقلال بیشتر اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد بروکسل به رئیس جمهور جدید آمریکا، تاکید بر استقلال بیشتر اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید